Publication:
Yeni ürün olarak akıllı evler: Tüketicilerin satın alma niyetlerinin teknoloji kabul modeli çerçevesinde araştırılması

dc.contributor.advisorAltıntaş, Murat Hakan
dc.contributor.authorBektaş, Emir
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentPazarlama Bilim Dalı
dc.date.accessioned2019-12-09T13:07:10Z
dc.date.available2019-12-09T13:07:10Z
dc.date.available2019-12-20
dc.date.issued2016-12-08
dc.description.abstractTez çalışmasının temel kapsamı, tüketicilerin akıllı evlere yönelik kabul sürecinin teknoloji kabul modeli çerçevesinde incelenmesidir. Bu kapsamda, birleştirilmiş kabul teorisi ve teknoloji kullanımı modeli (UTAUT) yardımıyla konut ürünü alanına yönelik bir araştırma modeli dizayn edilmiştir. Modelin temel varsayımı performans beklentisi, çaba beklentisi, sosyal etki, kolaylaştırıcı koşulların teknoloji kullanımı üzerindeki etkisinin olduğudur. Mevcut tez çalışmasında kolaylaştırıcı koşul unsurunun yerine kaygı faktörü bağımsız değişken olarak ele alınmıştır. Temel faktörlerin tüketicilerin akıllı ev alma eğilimleri üzerindeki etkisi Bursa ilindeki 390 tüketici üzerinde, yapısal eşitlik modellemesi ile test edilmiştir.
dc.description.abstractThe main scope of the thesis is to examine the consumer acceptance process for smart homes within the framework of technology acceptance model. In this context, a research model was designed in residential product field by using the unified theory of acceptance and use of technology model (UTAUT). The basic assumption of the model is the effect of performance expectations, effort expectation, social influence, facilitating conditions on the use of technology. In the thesis, anxiety factor is used as an independent variable instead of facilitating condition factor. The effect of four main factors on the consumers' intentions to buying smart home was tested by structural equation modelling analysis on 390 consumers in Bursa city.
dc.format.extentXI, 93 sayfa
dc.identifier.citationBektaş, E. (2016). Yeni ürün olarak akıllı evler: Tüketicilerin satın alma niyetlerinin teknoloji kabul modeli çerçevesinde araştırılması. Yayınlanmamış doktora tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/2643
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectAkıllı evler
dc.subjectTeknoloji kabul modeli
dc.subjectÇevreleyen öğrenme
dc.subjectYardımcı teknoloji
dc.subjectSmart homes
dc.subjectTechnology acceptance model
dc.subjectAmbient intelligence
dc.subjectAssistive technology
dc.titleYeni ürün olarak akıllı evler: Tüketicilerin satın alma niyetlerinin teknoloji kabul modeli çerçevesinde araştırılması
dc.title.alternativeInvestigation of consumers' purchasing intentions within the framework of technology acceptance model
dc.typedoctoralThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü/İşletme Ana Bilim Dalı/Pazarlama Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
459906.pdf
Size:
133.56 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: