Publication:
Alternatif okul yaklaşımlarında din ve değerler eğitimi

dc.contributor.advisorŞanver, Mehmet
dc.contributor.authorErakkuş, Özgür
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentDin Eğitimi Bilim Dalı
dc.date.accessioned2019-11-08T08:37:23Z
dc.date.available2019-11-08T08:37:23Z
dc.date.issued2015-06-15
dc.description.abstractDünyada, okulların bireysel ihtiyaçlara göre değil, bilgi aktarımına yönelik olarak tasarlanmış olması, okullarda istenmeyen davranışların yaygınlaşması, farklı dünya görüşlerinin dikkate alınmaması vb. unsurlar sonucu farklı okul yaklaşımları ve modelleri ortaya konmuştur. Bu çalışmanın temel amacı, alternatif okul yaklaşımlarından "Montessori, Reggio Emilia ve Uluslararası Bakalorya" modellerinin uygulandığı okullardaki din ve değer eğitimlerinin yöntemlerini ve diğer özelliklerini inceleyip tartışmaktır. Kuramsal çerçeve, alanyazına dayalı olarak oluşturulmuştur. Çalışmanın içeriği "alternatif okulların dayandığı temeller, Montessori, Reggio Emilia, Uluslararası Bakalorya Okullarının özellikleri, sözkonusu okullardaki din ve değerler eğitimi" konularıyla sınırlıdır. Veri toplamak için yöneticilerle, öğretmenlerle görüşülmüş ve bazı okullarda gözlemler yapılmıştır. Veriler betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir. Okulların bazı belgeleri doküman analizi yöntemiyle incelenmiştir. Okulların öğrencinin gelişimine daha uygun olması, kurumun amaçlarıyla örtüştüğü için alternatif okul yaklaşımlarını tercih ettiği, din ve değerler eğitimi ile ilgili derslerin okullara göre farklılaştığı, okullarda eğitimin hayatın içerisinde ve somutlaştırarak verildiği, resmi programdan çok; örtük programın daha etkili olduğu tespit edilmiştir
dc.description.abstractDifferent school approaches and models have been put forward all around the world due to such factors as the fact that schools were designed for transfering knowledge rather than providing individual needs, that schools do not take different philosophies of life into account or that un-solicited behaviours have become common in schools. The principal goal of this study is to analyse and discuss the methods and some other properties of religion and values education at schools applying Montessori, Reggio Emilia and International Baccalaureate models, which are among alternative school approaches. Hypothetical framework has been formed in accordance with the literature. The content of the study is limited with the subjects "the fundementals of alternative schools, the properties of Montessori, Reggio Emilia and International Baccalaureate Schools and religion and values education at these schools". Administrators and teachers have been interviewed, and several observations have been performed at some schools in order to collect data. The data has been analysed through descriptive analysis method. Some documents from schools have been analysed through document analysis method. At a result, it has been determined that these schools are more appropriate for the development of students, that alternative school models are preferred as they coincide with the goals of the institution, that schools subjects related with religion and values education may vary from school to school, that education at these schools are served concretely within life and that implicit curriculum are more influential than formal curriculum at these schools.
dc.format.extentXI, 211 sayfa
dc.identifier.citationErakkuş, Ö. (2015). Alternatif okul yaklaşımlarında din ve değerler eğitimi. Yayınlanmamış doktora tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/1466
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectDeğerler eğitimi
dc.subjectAlternatif okul yaklaşımı
dc.subjectDin eğitimi
dc.subjectMontessori
dc.subjectReggio Emilio
dc.subjectUluslararası Bakalorya
dc.subjectValues education
dc.subjectReligious education
dc.subjectAlternative school approaches
dc.subjectInternational Baccalaureate
dc.titleAlternatif okul yaklaşımlarında din ve değerler eğitimi
dc.title.alternativeReligious and values education at alternative school approaches
dc.typedoctoralThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü/Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı/Din Eğitimi Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
427378.pdf
Size:
3.9 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: