Publication:
X, Y ve Z kuşağı çalışanlarının motivasyon araçları arasındaki farklılıklar

dc.contributor.advisorBağdoğan, Selver Yıldız
dc.contributor.authorAlay, Büşra
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentÇalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Ana Bilim Dalı
dc.contributor.orcid0000-0002-7017-5602
dc.date.accessioned2021-12-20T08:28:02Z
dc.date.available2021-12-20T08:28:02Z
dc.date.issued2021-08-12
dc.description.abstractBu çalışmada, X, Y ve Z Kuşağı çalışanlarının motivasyon araçları arasındaki farklılıklar incelenmiştir. Bu amaçla öncelikle literatür araştırılması yapılarak yazın alan ele alınmıştır. Araştırmanın örneklemini beyaz yaka olarak çalışan X, Y ve Z Kuşağı çalışanları ve insan kaynakları uzmanları oluşturmaktadır. Araştırmada yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi kullanılmıştır. Günümüzde çalışma hayatının yoğun bir kesimini oluşturan X, Y ve Z kuşağının yaşantıları ve dönem özellikleri birbirinden farklıdır. Bu durum iş hayatındaki motivasyonlarını da yönlendirmektedir. Sonuç olarak, X, Y ve Z Kuşağı çalışanlarının motivasyon araçları farklılık göstermektedir. İnsan kaynakları çalışanları da motivasyon araçlarını belirlerken kuşaklara göre ayrım yapmamaktadır. Ancak İnsan kaynakları çalışanları kuşakların motivasyon araçları arasındaki farklılığın farkındadır ve gelecek kuşakların çalışma hayatına hazırlanmaktadır.
dc.description.abstractIn this study, the differences between the motivational decency of X, Y and Z Generation employees were examined. For this purpose, literature research was carried out first and articles were examined. The sample of the research consists of Generation X, Y and Z employees and human resources experts working as white collar. The semistructured interview method was used in the research. Currently, the lives of Generation X, Y and Z, which make up a busy segment of working life, are different from each other in the characteristics of the period. It also affects their motivation in business life. As a result, the motivational tools of Generation X, Y and Z employees differ. Human resources employees also do not distinguish between generations when determining motivational tools. But human resources employees are aware of the difference between the motivational tools of generations and prepare for the working life of future generations.
dc.format.extentVI, 106 sayfa
dc.identifier.citationAlay, B. (2021). X, Y ve Z kuşağı çalışanlarının motivasyon araçları arasındaki farklılıklar. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/23397
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectX kuşağı
dc.subjectY kuşağı
dc.subjectZ kuşağı
dc.subjectMotivasyon
dc.subjectMotivasyon araçları
dc.subjectKuşak
dc.subjectİnsan kaynakları
dc.subjectGeneration X
dc.subjectGeneration Y
dc.subjectGeneration Z
dc.subjectMotivation
dc.subjectMotivational tools
dc.subjectGeneration
dc.subjectHuman resources
dc.titleX, Y ve Z kuşağı çalışanlarının motivasyon araçları arasındaki farklılıklar
dc.title.alternativeDifferences between motivational tools of generation X, Y and Z employees
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü/Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Ana Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
Büşra_ALAY.pdf
Size:
1.44 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: