Publication:
Üniversite öğrencilerinde sosyal medya bağımlılığı ve dindarlık ilişkisi üzerine bir inceleme (Batman ili örneği)

dc.contributor.advisorGürses, İbrahim
dc.contributor.authorParlar, Sena
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentDin Psikolojisi Bilim Dalı
dc.contributor.orcid0000-0002-6635-9011
dc.date.accessioned2022-10-27T07:42:39Z
dc.date.available2022-10-27T07:42:39Z
dc.date.issued2022-06-30
dc.description.abstractHayatın devamı için artık vazgeçilmez bir öneme sahip olan internet ilk çıkış noktasının ötesinde farklı bir anlam kazanmış bulunmaktadır. Bu anlam dünyası özelde Müslümanları genelde ise bütün insanlığın inanan “dindar” bireyleri kapsamına almakta ve inançlarının hayata bakan taraflarını ortadan kaldırmaktadır. Yani internet sosyal medya alt başlığı ile alternatif ve çekici içeriği olan bir nevi -post modern din- konumunu kazanmış durumdadır. Bu durum özellikle gençlerde “bağımlılık“ meydana getirmektedir. Bu çalışmada üniversite öğrencilerinin dindarlık ve sosyal medya bağımlılığı ilişkisi incelenecektir. İlk bölümde genel olarak bağımlılık ve çeşitleri incelenmiştir. İkinci bölümde sosyal medya ve içerikleri ele alınmıştır. Üçüncü bölümde din, dindarlık ve sosyal medya incelenmiştir. Son bölümde ise saha çalışmasından elde edilen veriler değerlendirilerek konu içeriği tamamlanmış ve sonuç bölümünde de sonuçlar, tespitler ve tavsiyeler dile getirilmeye çalışılmıştır.
dc.description.abstractThe internet, which has an indispensable importance for the continuation of life, has gained a different meaning beyond its initial point of departure. This world of meaning includes Muslims in particular and "religious" individuals of all humanity in general, and removes the life-oriented aspects of their beliefs. In other words, the internet has gained the status of a post-modern religion with its social media subheading and alternative and attractive content. This situation creates “addiction” especially in young people. In this study, the relationship between religiosity and social media addiction of university students will be examined. In the first part, addiction and its types were examined in general. In the second part, social media and its contents are discussed. In the third part, religion, religiosity and social media are examined. In the last part, the data obtained from the field study was evaluated and the content of the subject was completed, and in the conclusion part, the results, determinations and recommendations were tried to be expressed.
dc.format.extentXII, 113 sayfa
dc.identifier.citationParlar, S. (2022). Üniversite öğrencilerinde sosyal medya bağımlılığı ve dindarlık ilişkisi üzerine bir inceleme. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/29229
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSosyal medya
dc.subjectBağımlılık
dc.subjectCollege teenagers
dc.subjectPiety
dc.subjectSocial media
dc.subjectDependence
dc.titleÜniversite öğrencilerinde sosyal medya bağımlılığı ve dindarlık ilişkisi üzerine bir inceleme (Batman ili örneği)
dc.title.alternativeAn examination of the relationship of social media addiction and religion in the context of university students (Batman city example)
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü/Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı/Din Psikolojisi Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
Sena_Parlar.pdf
Size:
1.22 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: