Publication:
Bass Difüzyon Modeli: Türkiye'de akıllı telefon satışlarının öngörülen ortalama pazar payları

dc.contributor.advisorSevüktekin, Mustafa
dc.contributor.authorKara, Melih
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentEkonometri Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentEkonometri Bilim Dalı
dc.date.accessioned2021-02-15T12:16:14Z
dc.date.available2021-02-15T12:16:14Z
dc.date.issued2020-07-22
dc.description.abstract1960 yıllardan günümüze kadar uzanmış difüzyon modellerinden karma difüzyon modeli olarak adlandırılan Bass Difüzyon Modeli (BDM), literatürde en çok kullanılan modellerden biri olmuştur. Bu model, yenilikçi ve taklitçi adı verilen müşterilerin etkileşiminden hareketle yeni ürünlerin ilk satışlarını öngörmeyi amaçlar. Bu yapılan çalışmada da Türkiye'de satış yapan sekiz firmanın akıllı telefonlarının pazar paylarını dikkate alarak, SEKK tahmin yöntemi ve BDM yardımıyla, çıkarabilecekleri yeni akıllı telefonların pazar payları yüzdelik olarak öngörülmek istenmiştir. Elde edilen veriler ışığında, LG firmasına ait yeni akıllı telefonun piyasada daha uzun kalacağı öngörülmüştür. Taklitçi müşteriler tarafından en çok satın alınacak yeni akıllı telefonun Lenovo markasına, yenilikçi müşteriler tarafından en çok satın alınacak yeni akıllı telefonun da Avea markasına ait öngörülmektedir.
dc.description.abstractBass Diffusion model, which is one of the diffusion models dating back to the 1960s, has been one of the most used models in the literature. This model aims to predict the first sales of new products based on the interaction of costumers called innovative and imitators. Made in this study, taking into account the eight companies in the smartphone marker shares selling in Turkey, SEKK Estimation Method and Bass Diffusion using the model, the market share of new smartphones to take off is intended to projected as a percentage. In the light of the data obtained, it is predicted that the new smartphone of LG company wiil remain longer in the market. It is predicted that the new smartphone to be purchased by imitation customers will belong to the Lenovo brand and the new smartphone to be purchased by the innovative customers will belong to the brand Avea.
dc.format.extentXIV, 89 sayfa
dc.identifier.citationKara, M. (2020). Bass Difüzyon Modeli: Türkiye'de akıllı telefon satışlarının öngörülen ortalama pazar payları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/16352
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectBass Difüzyon Modeli
dc.subjectAkıllı telefon
dc.subjectYeni ürün
dc.subjectYenilikçilik
dc.subjectBass Diffusion Model
dc.subjectSmart phone
dc.subjectNew product
dc.subjectInnovation
dc.titleBass Difüzyon Modeli: Türkiye'de akıllı telefon satışlarının öngörülen ortalama pazar payları
dc.title.alternativeBass Diffusion Model: Average estimated market share of smartphone sales in Turkey
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü/Ekonometri Ana Bilim Dalı/Ekonometri Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
648981.pdf
Size:
3.79 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: