Yayın: Split Hopkinson dinamik basma ve çekme sistemi tasarımı, imalatı ve sonlu elemanlar analizi ile doğrulanması
| dc.contributor.advisor | Yazıcı, Murat | |
| dc.contributor.author | Kandirmiş, İ. Kürşad | |
| dc.contributor.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
| dc.contributor.department | Otomotiv Mühendisliği Ana Bilim Dalı | |
| dc.date.accessioned | 2021-04-14T11:26:03Z | |
| dc.date.available | 2021-04-14T11:26:03Z | |
| dc.date.issued | 2016 | |
| dc.description.abstract | Otomotiv endüstrisinde, parça tasarımı ve yolcu - yaya güvenliği açısından dikkat edilmesi gereken en önemli hususlardan birisi malzemelerin çarpışma durumlarında nasıl davrandıklarıdır. Bu davranışın bulunabilmesi için yaygın olarak kullanılan statik test cihazları yerine dinamik - anlık yüklerin uygulandığı hızlı test sistemlerine ihtiyaç duyulmaktadır. Bu ihtiyaçların karşılanması adına bu çalışmada, malzemelerin dinamik - anlık yükler altında yani yüksek deformasyon hızlarındaki özelliklerinin belirlenmesi için "Split Hopkinson Basma ve Çekme Sistemleri" tasarlanmış ve üretilmiştir. Tasarlanan bu sistemin, Abaqus sonlu elemanlar yazılımı kullanılarak deneysel düzenek doğrulaması yapılmıştır. | |
| dc.description.abstract | One of the most important questions in automotive industry about designing the automotive parts and passenger - pedestrian safety is that how materials behave in case of crush situations. To determine these behaviors, dynamic test machines are needed instead of current statical test machines like conventional tensile apparatus. In this study, "Split Hopkinson Compression and Tension Bars" are design and produced to meet industry's needs and to determine mechanical properties of materials under dynamic loads in other word in high - strain rates. Produced Hopkinson test systems are analyzed by using Abaqus finite element analysis software to verify. | |
| dc.format.extent | XII, 121 sayfa | |
| dc.identifier.citation | Kandirmiş, İ. K. (2016). Split Hopkinson dinamik basma ve çekme sistemi tasarımı, imalatı ve sonlu elemanlar analizi ile doğrulanması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11452/19735 | |
| dc.language.iso | tr | |
| dc.publisher | Uludağ Üniversitesi | |
| dc.relation.publicationcategory | Tez | |
| dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
| dc.subject | Split Hopkinson Bar | |
| dc.subject | Yüksek deformasyon hızı | |
| dc.subject | Yüksek hızlardaki mekanik özellikler | |
| dc.subject | Sonlu elemanlar analizi | |
| dc.subject | High strain-rates | |
| dc.subject | Mechanical properties in high strain-rates | |
| dc.subject | Finite element analysis | |
| dc.title | Split Hopkinson dinamik basma ve çekme sistemi tasarımı, imalatı ve sonlu elemanlar analizi ile doğrulanması | |
| dc.title.alternative | Split Hopkinson compression and tensile bar design, production and verifying with finite element analysis | |
| dc.type | masterThesis | |
| dspace.entity.type | Publication | |
| local.contributor.department | Fen Bilimleri Enstitüsü/Otomotiv Mühendisliği Ana Bilim Dalı |
