Publication:
Üniversite öğrencilerinde dini inanç ve benlik saygısı ilişkisi

dc.contributor.advisorHökelekli, Hayati
dc.contributor.authorEşer, Hatice
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentDin Psikolojisi Bilim Dalı
dc.date.accessioned2020-01-13T08:12:03Z
dc.date.available2020-01-13T08:12:03Z
dc.date.issued2005
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinde dini inanç gelişimi ve benlik saygısı ilişkisini incelemektir. Bu amaçla, Uludağ Üniversitesi Tıp, Mühendislik-Mimarlık, İktisadi İdari Bilimler, Eğitim, İlahiyat ve Fen-Edebiyat Fakültelerinde öğrenim gören 475 öğrenciye İman Gelişimi Ölçeği ve Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, araştırmada yer alan üniversiteli gençlerin iman gelişim aşamaları ile benlik saygılarının yükseğe yakın düzeyde olduğu bulunmuştur. Bunun yanı sıra iman gelişiminin yaş, sosyo-ekonomik düzey ve din eğitimi açısından; benlik saygısının yaş açısından anlamlı farklılaşma gösterdiği bulunmuştur. Çalışmanın sonunda İman gelişim aşamaları ile benlik saygısının ilişkili olduğu, iman gelişim aşamaları yönündeki artışın benlik saygısındaki artış ile paralellik gösterdiği kanısına varılmıştır.
dc.description.abstractThe purpose of the study is to investigate the relationship between religious belief and self-esteem among university students. For this purpose, Faith Development Scale and Rosenberg Self-Esteem Scale are applied to 475 students attending faculties of Uludağ University such as Medicine, Engineering-Architecture, Economics, Education, Theology and Literature. According to the result of the study, faith development stage and self-esteem level of the university students are found to be high. Faith development is also found significantly different according to age, social-economic level and religious education; selfesteem is found significantly different according to age. This study has concluded that faith development stages and self-esteem are closely related and an increase in faith development stages parallels an increase self-esteem.
dc.format.extentX, 93 sayfa
dc.identifier.citationEşer, H. (2005). Üniversite öğrencilerinde dini inanç ve benlik saygısı ilişkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/5784
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectDini inanç
dc.subjectİman gelişimi teorisi
dc.subjectİman gelişim aşamaları
dc.subjectBenlik saygısı
dc.subjectReligious belief
dc.subjectFaith development theory
dc.subjectFaith development stages
dc.subjectSelf-esteem
dc.titleÜniversite öğrencilerinde dini inanç ve benlik saygısı ilişkisi
dc.title.alternativeRelationship between religious belief and self-esteem among university students
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü/Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı/Din Psikolojisi Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
188687.pdf
Size:
2.21 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: