Publication:
Ailede çocuk eğitimi

dc.contributor.buuauthorNas, Recep
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesi
dc.date.accessioned2021-03-04T12:52:47Z
dc.date.available2021-03-04T12:52:47Z
dc.date.issued1986
dc.description.abstractÇocuk yetişkinin küçük bir örneği değildir. Kendine özgüdür o. Hareket varlığıdır. Çocuğun bu hareket gereksiniminin karşılanması gerekir. Hareketsizlik ve sessizlik içinde hiçbir yetenek gelişmez. Çocuğun yaşamında ilk altı yıl çok önemlidir. Çocuğun kişiliğinin temel yapısı ilk altı yıl içinde belirlenmektedir. Ayrıca, Bloom'a göre, çocuğun zihinsel gelişiminin % 50 'si dört, % 30 'u sekiz yaşına kadar oluşmaktadır. Zengin bir dil ortamında yetişen çocuğun anlama gücü, düşünme yeteneği gelişir; okulda da başarılı olur çocuk.. Görülüyor ki, ailenin, çocuğun eğitiminde çok önemli bir yeri, payı vardır. Disiplin, çocuğun sağlıklı gelişmesi için gereklidir kuşkusuz. Yalnız, disiplin denilince ceza, dayak, baskı geliyor kimilerinin aklına. Oysa disiplinin özgürlük sağlayıcı yanı da vardı. Çağdaş disiplin kavramı hem otoriteyi, hem de özgürlüğü içerir. Çocuğun sevgiye, saygıya gereksinmesi vardır. Eğitim, çocuğu sevmekle başlar.
dc.description.abstractL 'Education de l'enfant dans la famille. L 'enfant n 'est pas un échantillon des grands. Il est un être sui generis. Il est un être en perpétuelle action. Eette nécessité d 'action ressentie par l'enfant doit être satisfaite. Aucune qualité humaine ne peut se développer dans l'inaction et le calme. Dans le vi e de l'enfant, les premiers six ans occupent une place très importante. C'est dans ces six premières années de sa vie que se fixent les structures fondamentales du caractère de l'enfant. D'après Bloom, 50 % du développement intellectuel de l 'enfant se réalise jusqu 'à six ans, et les 30 %, jusqu'à huit ans. La capacité de perception, la faculté de réflexion de l'enfant se développent en rapport direct avec la richesse linguistique du milieu dans lequel il vit. Ce milieu favorise également la réussite de l'enfant de l 'école ... On peut dire par conséquent que la famille joue un rôle très important dans l'éducation de l'enfant. La discipline est, sans doute, nécessaire pour le développement de l'enfant. Toutefois, elle ne doit pas être entendue, comme dans certains cas, comme synonyme de punition morale ou physique. La notion moderne de discipline contient en même temps que la notion d'autorité, eel/e de liberté.
dc.identifier.citationNas, R. (1986). ''Ailede çocuk eğitimi''. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(1), 171-179.
dc.identifier.endpage179
dc.identifier.issn2667-6788
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage171
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/17047
dc.identifier.volume1
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Education
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectAilede çocuk eğitimi
dc.subjectTemel yapısı
dc.subjectDisiplin
dc.subjectSağlıklı gelişim
dc.subjectChild education in the family
dc.subjectDiscipline
dc.subjectBasic structure
dc.subjectHealthy development
dc.titleAilede çocuk eğitimi
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Fakültesi

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
1_1_26.pdf
Size:
2.03 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: