Publication:
28 Kasım 1912'den günümüze kadar Arnavutluk'ta farklı dini inançların din eğitimi

dc.contributor.advisorBarbullushi, Besim
dc.contributor.authorSağlam, İsmail
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentDin Eğitimi Bilim Dalı
dc.contributor.orcid0000-0002-5951-2022
dc.date.accessioned2024-12-24T07:46:19Z
dc.date.available2024-12-24T07:46:19Z
dc.date.issued2024-08-29
dc.description.abstractDin eğitiminin bireylerin yaşamlarına doğrudan etki ettiği ve öğrencilerin modern dünyadaki ahlaki yetersizliklerini gidermede önemli bir rol oynadığı açık bir gerçektir. Bu nedenle, din eğitiminin örgün eğitim kadar önemli olduğu söylenebilir. Din eğitimi, öğrencilerin hem ahlaki olarak gelişimlerine katkı sağlamakta hem de onları yaşamları boyunca karşılaşacakları psikolojik zorluklara hazırlamaktadır. Bu çalışma, din eğitimini Arnavutluk örneği üzerinden önemini ele almaktadır. Arnavutluk, uzun yıllar boyunca komunizm bir rejim tarafından yönetilmiş ve dini faaliyetlerin tümünü yasaklamıştır. 1990'ların ortalarında demokrasinin Arnavutluk'a girişi dinî eğitimin tekrar canlanmasına olanak sağlamıştır. Ancak diğer Avrupa ülkelerinden farklı olarak Arnavutluk'ta din eğitimi cami, kilise ve dinî okullar dışında hala yasaklanmış durumdadır. Bu bağlamda, Arnavutluk'taki din eğitiminin tarihsel gelişimi, mevcut durumu ve etkileri detaylı bir şekilde incelenmiştir. Arnavutluk'taki dini eğitimin tarihsel gelişimini, mevcut durumunu ve etkilerini detaylı bir şekilde incelemektedir.
dc.description.abstractReligious education is an undeniable factor that directly impacts an individual's life and plays a crucial role in addressing moral deficiencies in the modern world. Therefore, it is possible to assert that religious education is as important as formal education. This is because religious education not only contributes to students' moral development but also prepares them for the psychological challenges they will encounter throughout their lives. This study focuses on the significance of religious education through the example of Albania. Albania was governed by a communist regime for many years, which imposed a ban on all religious activities. The advent of democracy in Albania in the mid-1990s paved the way for the revival of religious education. However, unlike many other European countries, religious education in Albania is still restricted to places of worship and religious schools. In this context, this study examines the historical development, current status, and effects of religious education in Albania in detail.
dc.format.extentXII, 123 sayfa
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11452/49148
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectDin eğitimi
dc.subjectÖrgün ve yaygın din eğitimi
dc.subjectArnavutluk’ta din eğitimi
dc.subjectArnavutluk’ta eğitim
dc.subjectReligious education
dc.subjectFormal and non-formal religious education
dc.subjectReligious education in Albania
dc.subjectEducation in Albania
dc.title28 Kasım 1912'den günümüze kadar Arnavutluk'ta farklı dini inançların din eğitimi
dc.title.alternativeReligious education of various beliefs in Albania from November 28, 1912, to present day
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü/Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı/Din Eğitimi Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
Besim_Barbullushi.pdf
Size:
1.06 MB
Format:
Adobe Portable Document Format