Yayın:
Suriyeli göçmen öğrencilerin Türk eğitim sistemine entegrasyon sorunu (Bursa Yıldırım ilçesi örneği)

dc.contributor.advisorKeskin, İbrahim
dc.contributor.authorGökmen, Hilal
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentSosyoloji Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentSosyoloji Bilim Dalı
dc.date.accessioned2021-01-04T10:33:44Z
dc.date.available2021-01-04T10:33:44Z
dc.date.issued2020-02-11
dc.description.abstractBu çalışma, Suriyeli göçmen öğrencilerin Türk eğitim sistemine entegre olurken yaşadıkları sorunların tespit edilmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın evrenini, Bursa Yıldırım ilçesi ortaöğretim programında kayıtlı olan 366 öğrenci, örneklemi ise kolayda örnekleme yöntemi ile seçilmiş Bursa Yıldırım ilçesinde eğitim gören 188 gönüllü öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada uygulanan anket, örneklem grubuna yüz yüze görüşme yöntemi ile uygulanmıştır. Anket formuyla elde edilen veriler SPSS 21.0 for Windows paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda Suriyeli öğrencilerin Türkçe yetersizliğinin; okul başarılarını, okul arkadaşları ve öğretmenleri ile uyumlarını olumsuz etkilediği belirlenmiştir. Türkçe dil becerisinin, öğrencilerin göç etmekten memnuniyet düzeyi ve geleceğe dair beklentilerini anlamlı ve olumlu şekilde etkilediği saptanmıştır. Suriyeli öğrencilerin maddi yetersizlikler yaşadığı ve eğitim kapsamında maddi desteğe ihtiyaç duydukları belirlenmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study was to determine the problems that Syrian immigrant students experience while integrating into the Turkish education system.The population of the study consists of 366 students enrolled secondary education program in Bursa Yıldırım district and the sample consts 188 volunteer students studying in Bursa Yıldırım district selected by easy sampling method.The questionnaire was applied to the sample group by face to face interview method.The data obtained from the questionnaire were analyzed using SPSS 21.0 for Windows package program. As a result of the research, it is found out that the Syrian students' lack of Turkish affects their school success and their harmony with school friends and teachers. The more improved Turkish language skills they have, the more satisfaction level of the students to migrate.
dc.format.extentXII, 91 sayfa
dc.identifier.citationGökmen, H. (2020). Suriyeli göçmen öğrencilerin Türk eğitim sistemine entegrasyon sorunu (Bursa Yıldırım ilçesi örneği). Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/14754
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectGöç
dc.subjectSuriyeli çocukların eğitimi
dc.subjectGöç-eğitim ilişkisi
dc.subjectMigration
dc.subjectEducation of Syrian children
dc.subjectImmigration and education
dc.titleSuriyeli göçmen öğrencilerin Türk eğitim sistemine entegrasyon sorunu (Bursa Yıldırım ilçesi örneği)
dc.title.alternativeThe integration problem of Syrian migrant students to the Turkish education system (Bursa Yıldırım district example)
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü/Sosyoloji Ana Bilim Dalı/Sosyoloji Bilim Dalı

Dosyalar

Orijinal seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Küçük Resim
Ad:
hilal_gökmen_tez.pdf.pdf
Boyut:
2.74 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Açıklama

Lisanslı seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Placeholder
Ad:
license.txt
Boyut:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama