Publication:
Yansıtıcı düşünmenin geliştirilmesinde öğretmenin rolü

dc.contributor.buuauthorSaylan, Nevin
dc.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesi
dc.date.accessioned2021-03-02T12:37:20Z
dc.date.available2021-03-02T12:37:20Z
dc.date.issued1991
dc.description.abstractYirminci yüzyılın etkili teoristlerinden biri olan John Dewey yansıtıcı düşünme kavramını geliştirilmiştir. Bu yazının amacı, Dewey'in fikirle­rine bağlı olarak, ögretme-ögrenme sürecinde ögretmenin yansıtıcı düşünme­ nin geliştirilmesinde önemli bir rolünün olduğunu göstennektir.
dc.description.abstractJohn Dewey, one of the most inifluential tlıe orists of the twen­tieth century, developed a concept of "reflective thinking ". lt is the purpose of this paper to show that within this theory, as related to teaching-leaming process, the teacher has an important role in develo­ping reflective thinking in children.
dc.identifier.citationSaylan, N. (1991). "Yansıtıcı düşünmenin geliştirilmesinde öğretmenin rolü". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 133-137.
dc.identifier.endpage137
dc.identifier.issn2667-6788
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage133
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/16926
dc.identifier.volume6
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Education
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectYansıtıcı düşünce
dc.subjectReflective thinking
dc.subjectJohn Dewey
dc.titleYansıtıcı düşünmenin geliştirilmesinde öğretmenin rolü
dc.title.alternativeThe role of the teacher in developing reflective thinking
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentNecatibey Eğitim Fakültesi

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
6_2_16.pdf
Size:
1.09 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: