Publication:
Yansıtıcı düşünmenin geliştirilmesinde öğretmenin rolü

Thumbnail Image

Date

Organizational Units

Authors

Saylan, Nevin

Authors

Advisor

Language

Publisher:

Uludağ Üniversitesi

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Yirminci yüzyılın etkili teoristlerinden biri olan John Dewey yansıtıcı düşünme kavramını geliştirilmiştir. Bu yazının amacı, Dewey'in fikirle­rine bağlı olarak, ögretme-ögrenme sürecinde ögretmenin yansıtıcı düşünme­ nin geliştirilmesinde önemli bir rolünün olduğunu göstennektir.
John Dewey, one of the most inifluential tlıe orists of the twen­tieth century, developed a concept of "reflective thinking ". lt is the purpose of this paper to show that within this theory, as related to teaching-leaming process, the teacher has an important role in develo­ping reflective thinking in children.

Description

Source:

Keywords:

Keywords

Yansıtıcı düşünce, Reflective thinking, John Dewey

Citation

Saylan, N. (1991). "Yansıtıcı düşünmenin geliştirilmesinde öğretmenin rolü". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 133-137.

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

0

Views

0

Downloads