Yayın:
Müzik kuramcılarımızın kaynaklar açısından armoni eğitimine katkılarının değerlendirilmesi

dc.contributor.advisorDemirbatır, R. Erol
dc.contributor.authorEngür, Doruk
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentMüzik Eğitimi Bilim Dalı
dc.date.accessioned2020-02-13T07:39:00Z
dc.date.available2020-02-13T07:39:00Z
dc.date.issued2011-03-11
dc.description.abstractBu araştırmada müzik kuramcılarımızın armoni eğitimine yönelik yayımlamış oldukları özgün içerikli ve çeviri kaynaklara yer verilmiş; bu kaynakların nicelik ve nitelik açısından yeterlilikleri, armoni derslerini yürüten öğretim elemanlarının ve armoni eğitiminde uzman kişilerin görüşleri doğrultusunda değerlendirilmiştir; veriler kaynak tarama, anket ve görüşme teknikleri yoluyla elde edilmiştir.Bu kapsamda; Türkiye'de yayımlanmış armoni bilgisi kitaplarına ulaşılmış, bu kitaplar genel hatlarıyla incelenmiş, kitapların içerikleri hakkında bilgiler verilmiştir. Çalışmada, belirlenen kitaplarda kullanılan bas şifreleri de ayrıntılı olarak ele alınmış ve incelenerek karşılaştırılmıştır.Anket çalışması; üniversitelere bağlı 16 Eğitim Fakültesi GSE Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalında görev yapmakta olan armoni-kontrpuan-eşlik dersi öğretim elemanlarına uygulanmıştır.Görüşmelerde Adnan ATALAY, Yrd. Doç. Mine MUCUR, Prof. Memduh ÖZDEMİR'in ve Prof. Atilla SAĞLAM'ın görüşlerine yer verilmiştir.Araştırma sonucunda armoni eğitimine ilişkin kaynakların nicelik ve nitelik bakımından yeterli görülmediği; yeni kaynaklara ihtiyaç duyulduğu belirlenmiştir.Araştırmada öğretim elemanlarının yeni yazılacak kitaplara ilişkin beklentileri tespit edilmiş, araştırmadan elde edilen bulgulara göre öneriler geliştirilmiştir.
dc.description.abstractIn this study; the authentic and translation sources on harmony education which were published by Music Doctrinarians are discussed and the competence of these books in terms of quantity and quality and the judgements of experts in Harmony Education and the academicians who instruct harmony lessons are evaluated and the data are obtained by means of literature review, survey and interview.Within this scope; harmony books which were published in Turkey are attained, these books are evaluated in general terms and it is informed about the contents of the books. In this paper, the figured bass in these books is also discussed in detail and is compared by use of examination.The survey was carried out among the academicians who instruct harmony- counterpoint-accompaniment at the 16 different universities of Department of Music Education in Faculty of Education.In the interviews; the opinion of Adnan ATALAY, Assistant Professor Mine MUCUR, Professor Memduh ÖZDEMİR and Professor Atilla SAĞLAM were included.As a result of the research; it is determined that the sources about the harmony education werent found sufficient in terms of quantity and quality and new sources are needed.In this research; the expectations of the academicians for the books which are going to be written are determined and suggestions are developed according to the researchs findings.
dc.format.extentXI, 150 sayfa
dc.identifier.citationEngür, D. (2011). Müzik kuramcılarımızın kaynaklar açısından armoni eğitimine katkılarının değerlendirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/8769
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectArmoni eğitimi
dc.subjectArmoni kitapları
dc.subjectMüzik kuramcıları
dc.subjectBas şifreleri
dc.subjectHarmony education
dc.subjectHarmony books
dc.subjectMusic doctrinarians
dc.subjectFigured bass
dc.titleMüzik kuramcılarımızın kaynaklar açısından armoni eğitimine katkılarının değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe evaluation of the contributions of music doctrinarians to harmony education in terms of sources
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü/Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı/Müzik Eğitimi Bilim Dalı

Dosyalar

Orijinal seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Küçük Resim
Ad:
306393.pdf
Boyut:
1.08 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Açıklama

Lisanslı seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Placeholder
Ad:
license.txt
Boyut:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama