Publication:
Üni̇versi̇te öğrenci̇leri̇ni̇n i̇yi̇ oluş düzeyleri̇ni̇n duygusal yeme ve çocukluk çağı travmaları açısından i̇ncelenmesi̇

dc.contributor.advisorKabakçı, Ömer Faruk
dc.contributor.authorÖztürk, Nazmiye Nagihan
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı
dc.contributor.orcid0000-0001-9294-5500
dc.date.accessioned2024-12-27T06:17:35Z
dc.date.available2024-12-27T06:17:35Z
dc.date.issued2024-08-15
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı üniversite öğrencilerinin duygusal yeme davranışlarının çocukluk çağı travmaları ve iyi oluş düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmada, genel araştırma yöntemlerinden ilişkisel araştırma modeli kullanılmıştır. Çalışma grubuna alınan katılımcıları örneklemede ölçüt Türkiye’deki bir özel veya devlet üniversitesinde lisans programına devam ediyor olmaktır. Veri toplama araçları olarak Duygusal Yeme Ölçeği, Çocukluk Çağı Ruhsal Travma Ölçeği ve PERMA İyi Oluş Ölçeği kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde SPSS 26 istatistik paket programı kullanılmıştır. Bu süreçte betimsel istatistiklerin yanı sıra bağımsız değişkenlerin bağımlı değişkenler üzerindeki yordayıcı etkilerini belirlemek amacıyla çoklu doğrusal regresyon analizleri yapılmıştır. Ayrıca, değişkenler arasındaki ilişkileri belirlemek için Pearson korelasyonu hesaplanmıştır. Sonuç olarak, duygusal yeme davranışı ve çocukluk çağı travmasının iyi oluş düzeyi üzerinde yordayıcı etkisi olduğu bulunmuştur. Duygusal yeme, çocukluk çağı travması, iyi oluş düzeyinin; yaş, cinsiyet, anne-baba eğitim durumu, aile gelir düzeyi ve ebeveyn tutumları açısından değişkenlik gösterdiği tespit edilmiş olup tartışma kısmında bu bulgulara yer verilmiştir.
dc.description.abstractThe main purpose of this research is to examine the relationship between university students' emotional eating behaviors, childhood traumas and well-being levels. In the research, the relational research model, one of the general research methods, was used. The criterion for sampling the participants included in the study group is to be attending an undergraduate program at a private or state university in Turkey. Emotional Eating Scale, Childhood Psychological Trauma Scale and PERMA Well-Being Scale were used as data collection tools. SPSS 26 statistical package program was used to analyze the quantitative data. In this process, in addition to descriptive statistics, multiple linear regression analyzes were conducted to determine the predictive effects of independent variables on dependent variables. Additionally, Pearson correlation was calculated to determine relationships between variables. As a result, emotional eating behavior and childhood trauma were found to have a predictive effect on the level of well-being. Emotional eating, childhood trauma, level of well-being; It has been determined that the results vary in terms of age, gender, parental education level, family income level and parental attitudes, and these findings are included in the discussion section.
dc.format.extentXIII, 84 sayfa
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11452/49229
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectDuygusal yeme
dc.subjectÇocukluk çağı travmaları
dc.subjectİyi oluş
dc.subjectChildhood traumas
dc.subjectEmotional eating
dc.subjectWell-being
dc.titleÜni̇versi̇te öğrenci̇leri̇ni̇n i̇yi̇ oluş düzeyleri̇ni̇n duygusal yeme ve çocukluk çağı travmaları açısından i̇ncelenmesi̇
dc.title.alternativeInvestigation of the well-being levels of university students in terms of emotional eating and childhood trauma
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Bilimleri Enstitüsü/Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı/Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
Nazmiye_Nagihan_Ozturk.pdf
Size:
1.8 MB
Format:
Adobe Portable Document Format