Publication:
Dini çoğulculuk ve din eğitimi

dc.contributor.advisorÖcal, Mustafa
dc.contributor.authorKızıltan, Gurbet
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentFelsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentDin Eğitimi Bilim Dalı
dc.date.accessioned2020-02-20T10:22:52Z
dc.date.available2020-02-20T10:22:52Z
dc.date.issued2007-03-29
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı çağdaş dünyanın karşı karşıya kaldığı diniçoğulculuk problemini tanımlamak ve bu problemin çözümüne eğitim yoluyla katkıda bulunmak için dini çoğulculuğa ilişkin geliştirilen eğitim modelleri hakkında bilgi vermektedir. Araştırmada öncelikle İslam kültüründe dinsel çoğulculuğun nasıl algılandığı sorusuna yanıt aranmıştır. Bunun için temel İslam bilimlerinden hareketle, farklı din mensuplarının yoğun ilişki içinde oldukları İslam medeniyetinin ilk dönemleri incelenmiştir. Çalışmanın bir sonraki safhasında problemin, felsefi ve teolojik açıdan yoğun bir şekilde tartışıldığı Batı kültüründe nasıl algılandığı tespit edilmiştir. Çalışmanın sonunda, farklılıklardan kaynaklanan ve dünya barışını tehdit eden sorunların çözümü için önerilen dinler arası din eğitimi modelleri incelenmiştir. Amaç farklılıkların bir arada nasıl daha iyi yaşayabileceklerine dair yeni açılımlar sağlamaktır.
dc.description.abstractThe main aim of this study is to define the religious pluralism that is encountered by the contemporary world and to give a description of educational models contributing to the problem aforesaid. The study seeks to answer the question of how the religious pluralism perceived in Islamic culture.Thus, with the starting point of fundamental Islamic sciences, the first periods of Islamic civilisation in which members of different religious were having social relations intensively, have been investigated. In further stage, the way the problem is regarded in Western culture where it is under intensive debate both philosophically and theologically has been determined.. At the end of the study, the prescribed models of inter religious education which have been proposed for the problems stemming from the differences and threatening the world peace have been investigated. In order to do this, we have tried to seek fashioned solutions as to how differences can live hand in hand together
dc.format.extentX, 132 sayfa
dc.identifier.citationKızıltan, G. (2007). Dini çoğulculuk ve din eğitimi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/9003
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectDin
dc.subjectReligion
dc.subjectDini çoğulculuk
dc.subjectDin eğitimi
dc.subjectÇoğulcu din eğitimi
dc.subjectPluralist religious education
dc.subjectReligious pluralism
dc.subjectReligious education
dc.titleDini çoğulculuk ve din eğitimi
dc.title.alternativeReligious pluralizm and religious education
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü/Felsefe ve Din Bilimleri Ana Bilim Dalı/Din Eğitimi Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
210110.pdf
Size:
848.59 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: