Publication:
Suriye Türkmen müziği: 2011 iç savaş sonrası dönem

dc.contributor.advisorVarlı, Ersen
dc.contributor.authorBozkurt, Abuzer
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentTürk Dünyası Müzikleri Ana Bilim Dalı
dc.contributor.orcid0009-0000-0715-8677
dc.date.accessioned2025-05-06T06:33:29Z
dc.date.issued2025-03-12
dc.description.abstractBu çalışma, 2011 Suriye iç savaşı döneminde Türkmen topluluklarının sosyal yaşamlarında meydana gelen değişimleri, müzik üzerinden incelemeyi amaçlamaktadır. Performans Teori çerçevesinde müzik-mekân ilişkisi bağlamında ele alınan çalışmada, yaşanılan göç sonrasında oluşan mekân değişikliğinin, müzik üzerindeki etkilerine odaklanmaktadır. Çalışma, Giriş ve takip eden üç bölümden oluşmaktadır. Giriş bölümünde çalışmanın konusu, amacı, önemi, varsayımları, kullanılan yöntemler, sınırlılıklar ve soruları gibi başlıklar yer almaktadır. Birinci bölümünde, Türk ve Türkmen kavramları, Suriye’nin tarihi, coğrafi ve demografik özellikleri, Suriye Türkmenlerinin sosyal ve kültürel olarak geçirdikleri süreçler bilgiler yer almaktadır. İkinci bölümde, Suriye Türkmen müziği Türk Halk Müziği bağlamında ele alınarak, repertuvar oluşum süreçleri, Türkü kavramı ve kullanımı, tarihsel süreçte yaşanılan etkileşimler yer almaktadır. Üçüncü bölümde, Suriye Türkmen müziği 2011 sonrasında yaşanılan iç savaşının günümüze kadar uzanan etkileri sebebiyle bu döneme odaklanarak ele alınmaya çalışılmıştır. Yapılan saha çalışması sonunda iç savaş yüzünden Türkiye’ye göç etmiş aktif müzisyenler, ozanlar ve sivil toplum üyeleriyle yapılan görüşmeler ışığında elde edilen veriler aktarılmaya çalışılmıştır. Önceden hazırlanmış sorulara verilen cevaplar doğrultusunda ortaya atılan görüşler paylaşılmıştır. Müzik icralarından elde edilen söz ve müzik içeriği nota ve şiir şeklinde metinde yer almıştır. Kullanılan çalgılar, ulaşılabilen ve bilgi elde edilebilen müzisyenler ve ozanlar tanıtılmıştır. Karşılaşılan repertuar, konu, ritim ve dizi özellikleri bakımından analiz edilmeye çalışılmıştır. Sonuç ve öneriler bölümünde, çalışmada elde edilen sonuçlar ve gelecek çalışmalar açısından lüzumlu görülen öneriler yer almıştır. Kaynakça ve ekler kısmında, çalışmada yararlanılan her türlü kaynak, saha çalışmasında elde edilen ve metinde yer almayan veriler, yapılan görüşmelerde sorulan sorular, kaynak kişilerin listesi, etik kurul onayı ve saha çalışmasında çekilmiş bazı fotoğraflar yer almaktadır.
dc.description.abstractThis study aims to analyze the changes in the social lives of Turkmen communities during the 2011 Syrian civil war through music. The study, which is discussed in the context of the relationship between music and space within the framework of Performance Theory, focuses on the effects of the change of space that occurs after migration on music. The study consists of an introduction followed by three chapters. In the introduction section, the subject, purpose, importance, assumptions, methods used, limitations and questions of the study are included. The first chapter includes information on the concepts of Turk and Turkmen, the historical, geographical and demographic characteristics of Syria, and the social and cultural processes of Syrian Turkmens. In the second part, Syrian Turkmen music is discussed in the context of Turkish Folk Music, and the processes of repertoire formation, the concept and use of the Türkü, and the interactions experienced in the historical process are included. In the third chapter, the Syrian Turkmen music is analyzed by focusing on this period due to the effects of the civil war that took place after 2011 and extends to the present day. At the end of the fieldwork, the data obtained in the light of interviews with active musicians, minstrels and civil society members who migrated to Turkey due to the civil war were tried to be conveyed. The views put forward in line with the answers given to the pre-prepared questions were shared. The lyrics and musical content obtained from the musical performances were included in the text in the form of notes and poems. The instruments used, musicians and minstrels that can be reached and information can be obtained are introduced. The repertoire encountered was analyzed in terms of subject, rhythm and scale characteristics. The conclusions and recommendations section includes the results obtained in the study and the recommendations deemed necessary for future studies. In the bibliography and appendices section, there are all kinds of sources used in the study, data obtained in the field study and not included in the text, questions asked in the interviews, list of resource persons, ethics committee approval and some photographs taken in the field study.
dc.format.extentXI, 120 sayfa
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11452/51048
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSuriye Türkmen müziği
dc.subjectPerformans teori
dc.subjectİskân
dc.subjectTürk müziği
dc.subjectSuriye iç savaşı
dc.subjectSyrian Turkmen music
dc.subjectPerformance theory
dc.subjectSettlement
dc.subjectTurkish music
dc.subjectSyrian civil war
dc.titleSuriye Türkmen müziği: 2011 iç savaş sonrası dönem
dc.title.alternativeSyrian Turkmen music: 2011 post-civil war perioden
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü/Türk Dünyası Müzikleri Ana Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
Abuzer_Bozkurt.pdf
Size:
4.71 MB
Format:
Adobe Portable Document Format