Yayın:
Kuşakların ahlâkî değerleri birlikte öğrenmesi: kohlberg’in ahlâkî gelişim kuramı açısından bir değerlendirme

dc.contributor.buuauthorGürses, İbrahim
dc.contributor.buuauthorKılavuz, M. Akif
dc.contributor.departmentİlahiyat Fakültesi
dc.date.accessioned2021-02-09T11:33:12Z
dc.date.available2021-02-09T11:33:12Z
dc.date.issued2016
dc.descriptionBu çalışma, 24-27 Eylül 2009 tarihleri arasında düzenlenen Uluslararası Davraz Kongresi’nde aynı isimle sunulan bildiriden faydalanılarak hazırlanmıştır.
dc.description.abstractGünümüzde hızlı değişen çağdaş hayat tarzı, nesillerin birbiriyle iletişiminde farklılaşmaların ortaya çıkmasına neden olmuştur. Kuşaklar arası iletişim eksikliği her bir neslin kendisini toplumun bütününün bir parçası olarak değil, bir alt kültür olarak görmesine sebep olmuştur. Bu olumsuzlukları en az seviyeye indirgemek için din toplumunda iki ya da daha fazla yaş grubunun karşılıklı paylaşma yoluyla birlikte yaşamasına, öğrenmesine ve birlikte planlanmış eğitim etkinliklerine katılmasına daha fazla ihtiyaç duyulmuştur. Bu çalışmada nesiller arası formal ve informal din eğitimin imkânlarının neler olabileceği konusu ele alınmaktadır.
dc.description.abstractIn our time, the rapid-changing modern lifestyle brings along emergence of differences in communication between generations. Due to lack of communication between generations, each generation conceives itself as a subculture, and not a part of the society as a whole. In order to minimise such negative circumstances, there is a growing requirement for collective living, learning and participation in collectivelyplanned educational activities of two or more groups of age in a religious society. Hereby study investigates the possibility of intergenerational formal and informal education of religion.
dc.identifier.citationGürse, İ. ve Kılavuz, M. A. (2016). ''Kuşakların ahlâkî değerleri birlikte öğrenmesi: kohlberg’in ahlâkî gelişim kuramı açısından bir değerlendirme''. Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 25(1), 97-117.
dc.identifier.endpage117
dc.identifier.issn1301-3394
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage97
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/228015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/16216
dc.identifier.volume25
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectAhlak
dc.subjectAhlak kuramları
dc.subjectBilişsel gelişim
dc.subjectGelenek
dc.subjectMorals
dc.subjectMoral theories
dc.subjectCognitive development
dc.subjectTradition
dc.titleKuşakların ahlâkî değerleri birlikte öğrenmesi: kohlberg’in ahlâkî gelişim kuramı açısından bir değerlendirme
dc.title.alternativeCollective learning of moral values among generations: an assessment with regard to moral development theory by kohlberg
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentİlahiyat Fakültesi

Dosyalar

Orijinal seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Küçük Resim
Ad:
25_1_4.pdf
Boyut:
439.32 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Açıklama

Lisanslı seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Placeholder
Ad:
license.txt
Boyut:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama