Yayın:
İslam hukuku kaynaklarına göre, pedagojik açıdan çocuk eğitiminde dayak cezasına getirilen sınırlamalar

Küçük Resim

Tarih

Akademik Birimler

Kurum Yazarları

Ay, Mehmet Emin

Yazarlar

Danışman

Dil

Türü

Yayıncı:

Uludağ Üniversitesi

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Özet

Gerek Batı, gerekse İslam Eğitim Sisteminde disiplini sağlamak ve eğitim-öğretimin devamı için ceza yöntemlerinden biri olan dayağa zaman zaman başvu­rulduğu bilinmektedir. İslam’da sorumluluk (mükellefiyet) büluğ (ergenlik) döne­miyle başladığı için büluğ öncesi yaşlan ilgilendiren hukukî konular için ayn ça­lışmalar yapılmıştır. Çocuk Hukuku ile ilgili bu müstakil çalışmalar, aynı zaman­da İslam Eğitim Sistemine de kaynaklık etmişlerdir. Böylece çocuklar ve eğitimle­ riyle ilgili konular hukukî temelleri olan esaslar hüviyetine kavuşmuş, gerektiğinde görevini kötüye kullanan sorumlularâ çeşitli cezalar verilebilmiştir.

Açıklama

Kaynak:

Anahtar Kelimeler:

Konusu

İslam eğitim sistemi, Pedagoji, Buluğ çağı, Çocuk hukuku

Alıntı

Ay, M. E. (1991). "İslam hukuku kaynaklarına göre, pedagojik açıdan çocuk eğitiminde dayak cezasına getirilen sınırlamalar". Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 3(3), 225-230.

Koleksiyonlar

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

0

Views

0

Downloads