Yayın:
Araç koltuk kızağının roll forming işlemi ile üretilmesi ve sonlu elemanlar yöntemi ile analizi

dc.contributor.advisorBayram, Ali
dc.contributor.authorDoğan, Serdar
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentKonstrüksiyon ve İmalat Bilim Dalı
dc.date.accessioned2019-10-17T11:48:38Z
dc.date.available2019-10-17T11:48:38Z
dc.date.issued2018-11-13
dc.description.abstractRoll forming şekil verme prosesi soğuk şekillendirme prosesleri içerisinde, profil tip parçaların üretiminde özelleşmiş bir operasyondur. Otomotiv sektöründe gerek ek operasyonların eklenmesiyle gerekse yeni nesil ileri yüksek mukavemetli sacların şekillendirilmesindeki başarısı sebebiyle gitgide yaygınlaşmaktadır. Bu çalışma kapsamında roll forming hat tasarımında dikkat edilmesi gereken hususlar, sac açınım metotları, prosese özgü hata tipleri incelenmiş olup sonrasında sonlu elemanlar metodu ile şekil verme analizleri ve prototip profil üretimi gerçekleştirilmiştir. Yapılan simülasyon ve prototip üretim çalışmalarında roll forming ile bükülebilirliğe yatkın olan kompleks fazlı çelik 800CP kullanılmıştır. Simülasyon sonuçlarında oluşan plastik uzamalar incelenmiş olup bu şekil değişiminin prosese özgü hata tipleri ile ilişkisi değerlendirilmiştir. Yapılan değerlendirmeler sonrasında, simülasyon ve prototip profil kesitine ait ölçüm sonuçlarının kıyaslanmasıyla korelasyon faaliyetleri gerçekleştirilmiştir.
dc.description.abstractRoll forming is a cold forming process which specialized in the production of profile sheet metal parts. Process is becoming more popular in recent years due to its flexibility in range of products by additional operation steps and capability of producing advanced high strength steels. In this study design criteria's for roll forming line design, blank development methods, specific failure modes defined, forming simulations and prototype production studies are executed. Due to its bendability characteristics, complex phase steel (800CP) is used for simulation and prototype production. Plastic strains are investigated in simulation results and associated with process specific failure modes. After the evaluation of the results, correlation of simulation and prototype profile sections are completed.
dc.format.extentVIII, 69 sayfa
dc.identifier.citationDoğan S. (2018) Araç koltuk kızağının roll forming işlemi ile üretilmesi ve sonlu elemanlar yöntemi ile analizi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/1026
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectRoll forming
dc.subjectHaddeleyerek şekil verme
dc.subjectİleri yüksek mukavemetli saçlar
dc.subjectKompleks fazlı çelikler
dc.subjectÇiçek açınımı
dc.subjectAdvanced high strength steels
dc.subjectComplex phased steels
dc.subjectFinite element analysis
dc.subjectCorrelation
dc.subjectFlower design
dc.titleAraç koltuk kızağının roll forming işlemi ile üretilmesi ve sonlu elemanlar yöntemi ile analizi
dc.title.alternativeanufacturing of vehicle seat track with roll forming process and simulation by using finite element method
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü/Makine Mühendisliği Ana Bilim Dalı/Konstrüksiyon ve İmalat Bilim Dalı

Dosyalar

Orijinal seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Küçük Resim
Ad:
529853.pdf
Boyut:
29.03 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Açıklama

Lisanslı seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Placeholder
Ad:
license.txt
Boyut:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama