Publication:
İlköğretim okulu öğretmenlerinin takım rolleri (öğretmenlerin belbin’in takım rollerini algılama düzeyleri)

dc.contributor.buuauthorGökçe, Feyyat
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesi
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Bölümü
dc.contributor.researcheridAAI-7231-2021
dc.contributor.scopusid26028840900
dc.date.accessioned2022-03-25T07:38:41Z
dc.date.available2022-03-25T07:38:41Z
dc.date.issued2009-01
dc.description.abstractTakım çalışmasının en önemli kavramlarından birisi de takım rolleridir. Bu çalışmada, Belbin tarafından belirtilen takım rolleri konusunda öğretmen algıları araştırılmıştır. Bunun için 565 ilköğretim okulu öğretmeninin görüşlerine başvurulmuştur. Araştırma bulgularına göre, öğretmenlerin %18,01’i Yürütücü-Uygulayıcı, %15.82’si Takım İşçisi, %15.53’ü KoordinatörBaşkan, % 12.12’si Kaynak araştırmacısı, % 10.25’i Biçimlendirici-Yönlendirici, %9.88’i Mükemmeliyetçi-İşbitirici, %9.22’si Yansıtıcı-Değerlendirici ve %9.17’si Yaratıcı-Yenilikçi rollerini benimsemektedirler. Rolleri algılamada cinsiyet ve branşın etkili olduğu görülmüştür. Görev ve ilişkiye dayalı rol tipolojilerine göre, öğretmenler büyük oranda ilişki yönelimli rolleri benimsemişlerdir. Bir diğer tipolojide; öğretmenlerin %27.94’ünün uzlaşmacı, %27. 89’unun teknisyen yönetici, %25. 78’inin takım lideri ve %18.39’unun da zeki-aydın oldukları belirlenmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmenlerin etkili eğitsel takımlar oluşturduklarını söylemek zordur.
dc.description.abstractOne of the important concepts regarding teamwork is team roles. This study investigated teachers' perceptions of the team roles. Elementary school teachers (n=565) participated in the study. The findings suggest that 18.01% of the teachers were implementers, 15.82% were team workers, 15.53% were coordinators, 12.12% were resource investigators, 10.25% were shapers, 9.88% were completers, 9.22% were evaluators and 9.17% adopted the plant role. Gender and branch of study were found to have effective in role perception. In terms of the typologies based on missions and relationships, the teachers adopted mainly the relationship-oriented roles. 27.94% of the teachers were negotiators, 27.89% were manager-workers, 25.78% were team leaders and 18.39% were thinker-intellectuals. Thus, it is hard to say that teachers form effective educational teams.
dc.identifier.citationGökçe, F. (2009). "İlköğretim okulu öğretmenlerinin takım rolleri (öğretmenlerin belbin’in takım rollerini algılama düzeyleri)". Egitim ve Bilim, 34(151), 3-16.
dc.identifier.endpage16
dc.identifier.issn1300-1337
dc.identifier.issue151
dc.identifier.scopus2-s2.0-84892948049
dc.identifier.startpage3
dc.identifier.urihttp://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/604/83
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/25340
dc.identifier.volume34
dc.identifier.wos000262564900001
dc.indexed.wosSSCI
dc.language.isotr
dc.publisherTürk Eğitim Derneği
dc.relation.journalEgitim ve Bilim
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectBelbin's team roles
dc.subjectTeam roles
dc.subjectTeamwork
dc.subjectEducation & educational research
dc.subjectTakım çalışması
dc.subjectBelbin’in takım rolleri
dc.subjectTakım rolleri
dc.subject.scopusSoftware; Role Theory; Project Success
dc.subject.wosEducation & educational research
dc.titleİlköğretim okulu öğretmenlerinin takım rolleri (öğretmenlerin belbin’in takım rollerini algılama düzeyleri)
dc.title.alternativeThe team roles of elementary school teachers (teachers' levels of perceiving belbin's team roles)
dc.typeArticle
dc.wos.quartileQ4
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Fakültesi/Eğitim Bilimleri Bölümü
local.indexed.atScopus
local.indexed.atWOS

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
Gökçe_2009.pdf
Size:
190.4 KB
Format:
Adobe Portable Document Format

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: