Publication:
İnkılap’tan İhtilal’e eğitim: Pedagog İsmail Hakkı Baltacıoğlu

dc.contributor.advisorAkosman, Bengül Güngörmez
dc.contributor.authorUz, Feyzullah
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentSosyoloji Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentSosyoloji Bilim Dalı
dc.date.accessioned2020-01-02T05:47:28Z
dc.date.available2020-01-02T05:47:28Z
dc.date.issued2019-06-24
dc.description.abstractEğitim tarihimizde önemli bir yeri olan İsmail Hakkı Baltacıoğlu bu çalışmanın konusunu oluşturmaktadır. Çalışmamızda şu sorulara cevaplar aradık: Baltacıoğlu üzerinde tesir eden adamlar kimlerdir? Baltacıoğlu kimleri okudu? Baltacıoğlu’nu kimler okudu? Baltacıoğlu’nun tesir ettiği dünya hangi dünyadır? Baltacıoğlu’nun ifade ettiği dünya nasıl bir dünyadır? Önce onun yaşamı ve hayat felsefesi incelendi. Daha sonra Baltacıoğlu’nun eğitim görüşleri ve “İçtimai Mektep” dediği eğitim sistemi anlatılarak, eğitimle ilgili önemli kitaplarına değinildi. Baltacıoğlu’nun eğitim görüşleri, mevcut eğitim felsefeleriyle karşılaştırıldı. Çalışmamızı, Baltacıoğlu’nun çok yönlü kişiliğinin içinden O’nun eğitimci yönüyle sınırlandırdık. Tiyatro, siyaset, din, sanat, milliyetçilik vb. diğer yönlerine ve görüşlerine “eğitim” ile ilişkilendirilebilecek kadarıyla değinilmeye çalışıldı. Askeri eğitim, laik eğitim, dini eğitim, ideolojik eğitim, bilimsel eğitim vb. gibi eğitimin çeşitlendirildiği günümüzde eğitimin demokratik olması gerektiği vurgulandı. “Demokratik Eğitim” ve “Yeniden Kurmacılık (Reconstructions)” üzerinde duruldu. Öğrenci merkezli eğitim okul merkezli toplum demektir.
dc.description.abstractİsmail Hakki Baltacioğlu, who has an important place in our education history, from the main part of this study. We have searched answers for these questions: Who are the men İsmail Hakkı Baltacıoğlu was influenced bv? Who did İsmail Hakkı Baltacıoğlu read and who read him? What kind of world did he influence? What kind of world did he Express? Firt, his life and world view was examined. Then his approaches in education and the education system which he called “Social School” were explained –referring and mentioning to his most fundamental and prominent boks on education. His education views were compared to present education philosophies. We narrowed down our study only into his educator aspect amongst his versatile and multifaceted personality. Other aspects like theatre, politics, religion, arts, nationalism, etc. were only touched enough to be related with “education”. It was emphasized that at our present time “the education” –diversified as military education, secular education, religious education, ideological education, scientific education- should be “democratic”. “Re-consructionism” and “Democratic Education” were also discoursed. A student centric education means a school centric society.
dc.format.extentX, 175 sayfa
dc.identifier.citationUz, F. (2019). İnkılap’tan İhtilal’e eğitim: Pedagog İsmail Hakkı Baltacıoğlu. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/4810
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectBaltacıoğlu
dc.subjectEducation date
dc.subjectEğitim tarihi
dc.subjectEğitim sosyolojisi
dc.subjectEğitim felsefesi
dc.subjectSociology of education
dc.subjectEducation philosophy
dc.titleİnkılap’tan İhtilal’e eğitim: Pedagog İsmail Hakkı Baltacıoğlu
dc.title.alternativeEducation from reforms to revolution: Pedagogue İsmail Hakkı Baltacıoğlu
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü/Sosyoloji Ana Bilim Dalı/Sosyoloji Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
baltacıoğlu.pdf
Size:
2.59 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: