Yayın:
İşletmelerin tüketiciyi korumaya yönelik politikaları: Avrupa Topluluğu ve Türkiye örneği

dc.contributor.advisorTokol, Tuncer
dc.contributor.authorDuman, R. Gürol
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentÜretim Pazarlama Bilim Dalı
dc.date.accessioned2020-01-22T08:02:01Z
dc.date.available2020-01-22T08:02:01Z
dc.date.issued1997
dc.description.abstractBu tezin amacı, tüketicilerin korunması hakkında genel bilgiler vermek ve ülkemiz ile Avrupa Birliği ülkeleri bünyesinde uygulanan tüketici politikalarını açıklamaktır. Tez, beş ana bölümden oluşmakta olup, her bir bölümün kapsadığı konular şu şekilde özetlenebilir : Birinci bölümde, tüketicinin korunmasının niteliği hakkında, kısa ve öz bir şekilde açıklama yapılmıştır. Özellikle tüketicinin korunmasının kavramsal ve nedensel yapısı ile ilgili değerlendirmelere bu bölümde yer verilmiştir. ikinci bölümde, Avrupa Birliği'nde tüketicinin korunmasına yönelik açıklamalar yapılmış, bu konu ile ilgili araştırmalar ve yorumlar, sistematik bir şekilde ifade edilmeye çalışılmıştır. Üçüncü bölümde, Avrupa Birliği'nde tüketicilerin korunması konusunda uygulanan politikalara yer verilmiş ve bu politikaların gerek ürün gerekse uygulanış bakımından açıklaması yapılmıştır. Dördüncü bölümde, Türkiye'de tüketicinin korunmasının ne gibi anlamlar taşıdığı ve Türkiye'de bu hareket ile ilgili ne gibi çalışmalar yapıldığı konularına değinilmiştir. Beşinci bölümde ise, dayanıklı tüketim malları ve beyaz eşya üreticisi işletmelere ve Bursa ili içerisinde faaliyet gösteren dayanıklı tüketim mallan ve beyaz eşya bayilerine uygulanan anket çalışmalarının sonuçlarına ve yorumlarına yer verilmiştir.
dc.description.abstractThe scopes of this study were presented general information about consumer protection and described to adaptation of consumer policies in our country and the European Union. This study consists five main chapters that could be summerized as follows; In the first chapter; there were giving some information about characteristics of consumer protection. Especially there were evaluated of conceptual and causal structures of consumer protection. In the second chapter; there were some explanation about consumer protection in European Union and trying to described some researches and interpretations about this subject. In the third chapter; there were some policies that adopted in the European Union about consumer protection and explained these policies from the point of view both products and application. In the fourth chapter; there were explained the means of consumer protection in Turkey and what has been doing about this action. In the fifth chapter; there were evaluated and interpreted that applied on licensed retailer of enduring consumption goods and white goods in the Bursa province and some manufacturer of that goods.
dc.format.extentVI, 135 sayfa
dc.identifier.citationDuman, R. G. (1997). İşletmelerin tüketiciyi korumaya yönelik politikaları: Avrupa Topluluğu ve Türkiye örneği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/6585
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectAvrupa Topluluğu
dc.subjectTüketiciler
dc.subjectTüketicinin korunması
dc.subjectTürkiye
dc.subjectİşletmeler
dc.subjectEuropean Community
dc.subjectConsumers
dc.subjectConsumer protection
dc.subjectTurkey
dc.subjectBusinesses
dc.titleİşletmelerin tüketiciyi korumaya yönelik politikaları: Avrupa Topluluğu ve Türkiye örneği
dc.title.alternativeThe policy of business towards the protection of consumers: The example of European Community and Turkey
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü/İşletme Ana Bilim Dalı/Üretim Pazarlama Bilim Dalı

Dosyalar

Orijinal seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Placeholder
Ad:
062761.pdf
Boyut:
13.45 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Açıklama

Lisanslı seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Placeholder
Ad:
license.txt
Boyut:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama