Yayın:
1997 yılı Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi yetenek bölümlerini kazanan öğrencilerin ÖSS puanlarının analizi

Küçük Resim

Tarih

Akademik Birimler

Kurum Yazarları

Toker, H. Fevzi

Yazarlar

Danışman

Dil

Türü

Yayıncı:

Uludağ Üniversitesi

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Özet

Bu araştırma, 1997-1998 Eğitim-Öğretim yılı için Yetenek bölümlerini kazanan 458 öğrencinin ÖSS eşit ağırlık, sözel ve sayısal puanlarının istatistiksel olarak karşılaştırmak amacıyla yapılmıştır. Sonuçlar, Çift yollu Varyans (MANOVA) ve Tek yollu Varyans (ANOVA) analizi istatistik yöntemi ile değerlendirilmiştir. Karşılaştırmalar sonunda, Müzik Eğitimi ve Beden Eğitimi ve Spor Bölümlerini kazanan öğrencilerin ÖSS eşit ağırlık-sözel ve sayısal ortalama puan değerleri arasında anlamlı fark bulunurken (q<0.001). Resim İş Eğitimi bölümünü kazanan öğrencilerin, diğer bölümleri kazanan öğrencilerin ÖSS eşit ağırlık-sözel ve sayısal ortalama puan değerleri arasında anlamlı fark bulunamamıştır (q>0.001).

Açıklama

Kaynak:

Anahtar Kelimeler:

Konusu

Exam for ability, Yetenek sınavı

Alıntı

Toker, H.F. (1998). “1997 yılı Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi yetenek bölümlerini kazanan öğrencilerin ÖSS puanlarının analizi”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 277-283.

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

0

Views

0

Downloads