Publication:
Sandviç plakların şok yükü performansları

dc.contributor.advisorYazıcı, Murat
dc.contributor.authorTaş, Oğuzhan
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentOtomotiv Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.contributor.orcid0000-0002-5726-3368
dc.date.accessioned2021-09-29T11:20:21Z
dc.date.available2021-09-29T11:20:21Z
dc.date.issued2021-08-23
dc.description.abstractHafif sandviç yapılar, özellikle otomotiv, denizcilik ve havacılık gibi geniş bir kullanım alanında hızlı bir şekilde yayılarak kullanılmaktadır. Geniş kullanım alanının tercih edilmesinin başlıca nedenleri, bu yapıların yüksek özgül bükülme sertliğine ve enerji emme kapasitesine sahip olmasıdır. Sandviç yapılar temelde çekirdek ve yüz tabakalarından meydana gelmektedir. Bu temel bileşenler arasında yapıya seçicilik ve değişkenlik kazandıran en önemli eleman çekirdek yapılardır. Birçok farklı amaç ve uygulama için çok sayıda analitik ve deneysel çalışma sonucunda geliştirilen çekirdek yapıların temeli, gözenekli malzemeler ve yapılardan meydana gelir. Birbirlerine göre farklı avantajları bulunan bu yapıların kullanım alanları istenilen özelliklere göre seçilebilir. Sandviç yapıların yapısal davranışlarını incelemek için birçok test yöntemi kullanılmaktadır. Bu test yöntemlerinden bir tanesi de şok testidir. Şok testlerini gerçekleştirmek için günümüzde şok tüpü deney cihazları geliştirilmiştir. Şok tüpleri gerçek patlamalar ve bunların etkilerini, genellikle daha küçük ölçekte simüle etmek için kontrol edilebilir test ekipmanı veya bir modeldeki patlama dalgalarını çoğaltmak ve yönlendirmek için kullanılan bir araçtır. Bu tez çalışması kapsamında şok tüp deney düzeneği üretilmiştir ve şok dalgasına maruz bırakılan farklı malzeme ve çekirdek geometrisine sahip sandviç yapıların yapısal davranışları, hasar ve sönümleme mekanizmaları deneysel olarak incelenmiştir.
dc.description.abstractLightweight sandwich structures are widely used in a wide range of usage areas such as automotive, maritime, and aviation. The main reasons for the wide usage area are that these structures have high specific bending stiffness and energy absorption capacity. Sandwich structures basically consist of core and face layers. The core structures are the most crucial element that gives the structure selectivity and variability among these essential components. The basis of core structures developed due to numerous analytical and experimental studies for many different purposes and applications consists of porous materials and structures. The usage areas of these structures, which have different advantages than each other, can be selected according to the desired features. Many test methods are used to examine the structural behavior of sandwich structures. One of these test methods is the shock test. Shock tube test machines are invented today to perform shock tests. Shock tubes are test set-up used to simulate real explosions and their effects, often on a smaller scale, or a tool for amplifying and directing blast waves in a model. Within the scope of this thesis, a shock tube experimental setup was designed, developed, and produced, and used to measure the structural behavior, damage, and damping mechanisms of sandwich structures with different material and core geometries exposed to shock waves were experimentally investigated.
dc.format.extentXIV, 97 sayfa
dc.identifier.citationTaş, O. (2021). Sandviç plakların şok yükü performansları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/22134
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.relation.tubitakTÜBİTAK-ARDEB 1001 - 218M468
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSonlu elemanlar analizi
dc.subjectKatı-sıvı etkileşimi
dc.subjectSandviç plak
dc.subjectŞok tüpü
dc.subjectŞok dalgası
dc.subjectHasar
dc.subjectDeformasyon
dc.subjectSönümleme
dc.subjectFinite element analysis
dc.subjectFluid-structure interaction
dc.subjectSandwich plate
dc.subjectShock tube
dc.subjectShock wave
dc.subjectDamage
dc.subjectDeformation
dc.subjectDynamic absorbtion
dc.titleSandviç plakların şok yükü performansları
dc.title.alternativeShock loading performance of sandwich plates
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü/Otomotiv Mühendisliği Ana Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
Oğuzhan TAŞ.pdf
Size:
4.7 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: