Yayın:
Tevhid-i Tedrisat Kanunu ve imam ve hatip mektepleri

Küçük Resim

Tarih

Akademik Birimler

Kurum Yazarları

Yazarlar

Döğen, Hayrul

Danışman

Öcal, Mustafa

Dil

Yayıncı:

Bursa Uludağ Üniversitesi

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Özet

Tezin "giriş" kısmında Osmanlıların son döneminlerindeki eğitim sisteminden ve bu arada özellikle din görevlisi yetiştiren medreselerden bahsedilmektedir. Bir İnkılap kanunu olan ve Osmanlı dönemi eğitim sistemine son verip Cumhuriyet döneminde uygulamaya konulan yeni tip eğitim sistemine geçişi sağlayan tevhidi tedrisat kanunu üzerinde durulmaktadır. Kanunun Türkiye Büyük Millet Meclisinde kabul ediliş biçimi anlatıldıktan sonra, yürürlüğe girmesi ile birlikte; Medreselerin kapatılması ve kanuna gösterilen birtakım tepkiler ve uygulama biçimi üzerinde durulmaktadır. İkinci Bölümde; tezin asıl konusunu oluşturan ve Tevhîd-i Ted risat Kanununun 4. maddesi gereği açılan İmam ve Hatip Mektepleri ele alınmaktadır. Burada önce İmam ve Hatip Mekteplerinin açıldıkları yerler ve yıllara yer verilmekte, Mektepler için hazırlanan Talimat name ve ders dağıtım çizelgesi ile müfredat programlarından bahse dilmektedir. Sonra İmam ve Hatip Mekteplerinin öğretmen ve öğrenci durumları ile mezunları hakkında bilgi verilmektedir. Arkasından mekteplerin kapatılışları ve gerekçeleri anlatılmaktadır. Tez bir "Sonuç" değerlendirmesi ve "Bibliyografya" ile bitirilmektedir. Tezin son kısmında "Belgeler" başlığı altında birtakım resmi evrak ve yazışma örnekleri verilmektedir. "Ekler" kısmında ise, "İmam ve Hatip Mekteplerinin Talimatname si" ile derslerin müfredat programları aynen verilmektedir. Son kısmı ise Kütahya İmam ve Hatip Mektebi mezunlarından Osman (Yüce) Efendi ile yapılan mülakâta tahsis edilmiştir.

Açıklama

Kaynak:

Anahtar Kelimeler:

Konusu

Tevhid-i Tedrisat Kanunu, İmam hatip mektepleri, The law on unification of education, Imam hatip schools

Alıntı

Döğen, H. (1992). Tevhid-i Tedrisat Kanunu ve imam hatip mektepleri. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

39

Views

37

Downloads