Publication:
Hava süspansiyon darbe sönümleyicinin çarpışma davranışının optimizasyonu

dc.contributor.advisorYıldız, Ali Rıza
dc.contributor.authorAraz, Hakan
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentOtomotiv Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.contributor.orcid0000-0002-4247-3442
dc.date.accessioned2021-01-19T12:11:55Z
dc.date.available2021-01-19T12:11:55Z
dc.date.issued2020-10-05
dc.description.abstractBu tez çalışmasında dinamik darbe testine maruz kalan hava süspansiyon körüğü bileşeni olan darbe sönümleyicinin enerji emilimi ve reaksiyon kuvveti incelenmiştir. Dinamik darbe testinde kırılan mevcut darbe sönümleyici için alternatif tasarımlar oluşturulmuştur. Sonlu elemanlar modeli oluşturulan tasarımlar için Radioss yazılımı kullanılarak analizler çözülmüştür. Elde edilen analiz sonuçlarına göre yaklaşık tasarım fonksiyonları oluşturulup, uygun olan tasarımlar için boyut optimizasyonu problem minimum ağırlık eldesi için tanımlanmıştır. Matlab program ile tanımlanan optimizasyon problemi çözülüp kırılmayan darbe sönümleyici için minimum ağırlık bulunmuştur. Son olarak optimum ağırlıktaki parçanın kopma gerilmesini dikkate alınarak dinamik darbe testi analizi yapılmış ve optimum ağırlıktaki parçanın analiz sonucunda kırılmadığı gözlemlenmiştir.
dc.description.abstractIn this thesis, energy absorption and reaction force from the dynamic impact test results of the bumper, which is the air spring component, are investigated. Alternative designs were created for the existing broken bumper that was broken in the dynamic impact test. Analyzes of the designs with finite element models are solved through Radioss software. According to the analysis results obtained, the approximate design functions are created and the size optimization problem for the suitable designs is defined for the minimum weight. The defined optimization problem was solved with matlab and minimum weight was obtained for the bumper that did not break. Finally, taking into account the tensile stress of the optimum weight bumper, a dynamic impact test analysis was carried out, and it was observed that the optimum weight bumper did not break.
dc.format.extentIX, 56 sayfa
dc.identifier.citationAraz, H. (2020). Hava süspansiyon darbe sönümleyicinin çarpışma davranışının optimizasyonu. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/15301
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.subjectDinamik darbe testi
dc.subjectOptimum tasarım
dc.subjectHava süspansiyon
dc.subjectDarbe sönümleyici
dc.subjectDynamic impact test
dc.subjectOptimum design
dc.subjectAir spring
dc.subjectBumper
dc.titleHava süspansiyon darbe sönümleyicinin çarpışma davranışının optimizasyonu
dc.title.alternativeOptimum design for crash behavior of bumper in air spring
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü/Otomotiv Mühendisliği Ana Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
Hakan_Araz.pdf
Size:
2.5 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: