Publication: Kur'an kursu öğrencilerinde öznel iyi olma ve kaygı (anksiyete) durumu üzerine bir araştırma
Files
Date
Authors
Authors
Çoban, Yasemin
Advisor
Sağlam, İsmail
Language
Type
Publisher:
Bursa Uludağ Üniversitesi
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
Bu çalışma, Kur'an kurslarında eğitim gören öğrencilerin iyi olma hali ve bu öğrencilerin kaygı düzeylerini incelemeyi amaçlamaktadır.Soz konusu çalışma üç bölümden oluşmaktadır.İlk bölüm, mutluluk, kaygı, din eğitimi, ergenlik/gençlik, Kur'an kursu gibi kavramlar üzerinde durulan teorik kısımdır. Yöntem, ölçek ve işlemi içeren ikinci bölüm ve bulgular, yorum, tartışma.ve sonucu kapsayan üçüncü bölüm ise araştırmanın ampirik kısmını oluşturmaktadır.
This study aims toplam examine the well-being and the anxiety levels of the Students who are educated in the Quran courses.The study consists of three parts.The first part is the theoretical part which focuses on basic concepts such as happiness, anxiety,religion education,adolescence/youth, and Ouran courses.The second part includes method, scale anda operation, and the third part, which includes findings, comments,discussion and results,constitute the emphatic part of the study.
This study aims toplam examine the well-being and the anxiety levels of the Students who are educated in the Quran courses.The study consists of three parts.The first part is the theoretical part which focuses on basic concepts such as happiness, anxiety,religion education,adolescence/youth, and Ouran courses.The second part includes method, scale anda operation, and the third part, which includes findings, comments,discussion and results,constitute the emphatic part of the study.
Description
Source:
Keywords:
Keywords
Din, Mutluluk, Öznel iyi olma hali, Kaygı, Din eğitimi, Ergenlik/gençlik dönemi, Kur’an kursu, Religion, Happiness, Subjective well-being, Anxiety, Religious education, Adolescence/youth, Quran course
Citation
Çoban, Y. (2018). Kur'an kursu öğrencilerinde öznel iyi olma ve kaygı (anksiyete) durumu üzerine bir araştırma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.