Yayın:
Türk halk musikisinin musiki eğitimindeki yeri ve önemi

dc.contributor.advisorGedikli, Necati
dc.contributor.authorAtalay, M. Aydın
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentMüzik Eğitimi Anasanat Dalı
dc.date.accessioned2020-01-31T11:26:29Z
dc.date.available2020-01-31T11:26:29Z
dc.date.issued1988-10-21
dc.description.abstractBu araştırma, Cumhuriyetin ilanından günümüze kadar yapılmış olan musiki eğitimi uygulamalarında, programlarda, musiki ders kitaplarında ve şarkı dağarlarında THM'nin kullanımının, yerinin ve öneminin ortaya çıkarılması amacı ile yapılmıştır. Bu amaçla; öncelikle Cumhuriyet öncesi ve sonrası musiki eğitimi ve gelişimi incelenip, program ve musiki ders kitaplarında, THM ile ilgili veriler taranarak, 1950 yılları sonrası musiki ders kitapları ve şarkı dağarlarının, türlere göre oranları yorumlanmıştır. Yapılan araştırmada THM'ne, programlarda çok az yer verildiği ve musiki eğitiminde amaçsız ve metodsuz olarak yanlış kullanıldığı görülmüştür. Sonuç olarak, ilgili kaynakların taranması ve verilerin değerlendirilmesi ile, THM'nin eğitimde kullanımının, bilimsel ve sanatsal özelliklerden yoksun olduğu ortaya çıkarılarak, önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThis survey research has been made to achieve the significance of Turkish Folk Music and its usage and impression on the implementation of music education, on the programmes, on the music books and on the album of songs beginning from the establishment of Republic to up to date. For this reason; first the music education; before and after the Republic, and its development are examined and then the notions (idias) in the programmes and music books are searched thoroughly regarding Turkish Folk Music for making comments on the music books and on the album of songs, written after 1950, according to the ratis of types. This research showed that less importance is given to Turkish Folk Music and also being without aims and methods it is used in the wrong sence. As a conclusion, by examining the relevant sources and evalua ting the ideas it is revealed that there is lack of science and art in the usage of Turkish Folk Music in music education and therefore there has been made several suggestions.
dc.format.extent90 sayfa
dc.identifier.citationAtalay, M. A. (1988). Türk halk musikisinin musiki eğitimindeki yeri ve önemi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/7551
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectEğitim
dc.subjectMüzik
dc.subjectMüzik eğitimi
dc.subjectTürk halk müziği
dc.subjectTürk müziği
dc.subjectEducation
dc.subjectMusic
dc.subjectMusic education
dc.subjectTurkish folk music
dc.subjectTurkish music
dc.titleTürk halk musikisinin musiki eğitimindeki yeri ve önemi
dc.title.alternativeThe place and importance of Turkish folk music in music education
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü/Müzik Eğitimi Anasanat Dalı

Dosyalar

Orijinal seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Placeholder
Ad:
006570.pdf
Boyut:
4.82 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Açıklama

Lisanslı seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Placeholder
Ad:
license.txt
Boyut:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama