Publication:
Ticari araçlar için iki borulu amortisörlerin bilgisayar destekli tasarım ve sönümleme performansının incelenmesi

dc.contributor.advisorKocabıçak, Zeliha Kamış
dc.contributor.authorKaragöz, Yasin
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentOtomotiv Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.contributor.orcid0000-0002-9863-1307
dc.contributor.orcid0000-0003-3292-8324
dc.date.accessioned2021-04-14T12:16:33Z
dc.date.available2021-04-14T12:16:33Z
dc.date.issued2019-08-06
dc.description.abstractGelişen teknoloji ve artan rekabet ile ürün geliştirme süreçlerinin daha kısa ve sonuçların daha kesin olması gerekmektedir. Bu nedenle otomotiv üreticileri ar-ge faaliyetlerine büyük önem vermektedir. Bu tez çalışmasında araç süspansiyon sisteminde sönümleme görevi yapan amortisör ürününün belirlenen sönümleme hedefi doğrultusunda modellenmesi, tasarımı ve fiziksel olarak prototipinin üretimi ile modelleme ve fiziksel sonuçların karşılaştırılması konuları üzerinde durulmuştur. Çalışmada Matlab Simulink programı ile çeyrek taşıt modeli simülasyonları ve DR programı ile amortisör valf modellernesi yapılmıştır.
dc.description.abstractWith developing technology and increasing competition, product development processes should be shorter and results more precise. For this reason, automotive manufacturers attach great importance to R&D activities. In this thesis, the modeling, design and production of the prototype as a physical and the comparison of the physical results of the shock absorber product which works in the damping system of the vehicle suspension system are determined. In this study, quarter vehicle model simulations with Matlab simulink programme and shock absorber valve modeling with DR programme were performed.
dc.format.extentIX, 62 sayfa
dc.identifier.citationKaragöz, Y. (2019). Ticari araçlar için iki borulu amortisörlerin bilgisayar destekli tasarım ve sönümleme performansının incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/19765
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectAmortisör valf modellemesi
dc.subjectSönümleme eğrisi
dc.subjectÇeyrek taşıt modeli
dc.subjectShock absorber valf modelling
dc.subjectDamping curve
dc.subjectQuarter car model
dc.titleTicari araçlar için iki borulu amortisörlerin bilgisayar destekli tasarım ve sönümleme performansının incelenmesi
dc.title.alternativeComputer aided design of twin tube shock absorbers for commercial vehicles and investigation of damping performance
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü/Otomotiv Mühendisliği Ana Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
592892.pdf
Size:
11.83 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: