Publication: Ticari araçlar için iki borulu amortisörlerin bilgisayar destekli tasarım ve sönümleme performansının incelenmesi
dc.contributor.advisor | Kocabıçak, Zeliha Kamış | |
dc.contributor.author | Karagöz, Yasin | |
dc.contributor.department | Fen Bilimleri Enstitüsü | |
dc.contributor.department | Otomotiv Mühendisliği Ana Bilim Dalı | |
dc.contributor.orcid | 0000-0002-9863-1307 | |
dc.contributor.orcid | 0000-0003-3292-8324 | |
dc.date.accessioned | 2021-04-14T12:16:33Z | |
dc.date.available | 2021-04-14T12:16:33Z | |
dc.date.issued | 2019-08-06 | |
dc.description.abstract | Gelişen teknoloji ve artan rekabet ile ürün geliştirme süreçlerinin daha kısa ve sonuçların daha kesin olması gerekmektedir. Bu nedenle otomotiv üreticileri ar-ge faaliyetlerine büyük önem vermektedir. Bu tez çalışmasında araç süspansiyon sisteminde sönümleme görevi yapan amortisör ürününün belirlenen sönümleme hedefi doğrultusunda modellenmesi, tasarımı ve fiziksel olarak prototipinin üretimi ile modelleme ve fiziksel sonuçların karşılaştırılması konuları üzerinde durulmuştur. Çalışmada Matlab Simulink programı ile çeyrek taşıt modeli simülasyonları ve DR programı ile amortisör valf modellernesi yapılmıştır. | |
dc.description.abstract | With developing technology and increasing competition, product development processes should be shorter and results more precise. For this reason, automotive manufacturers attach great importance to R&D activities. In this thesis, the modeling, design and production of the prototype as a physical and the comparison of the physical results of the shock absorber product which works in the damping system of the vehicle suspension system are determined. In this study, quarter vehicle model simulations with Matlab simulink programme and shock absorber valve modeling with DR programme were performed. | |
dc.format.extent | IX, 62 sayfa | |
dc.identifier.citation | Karagöz, Y. (2019). Ticari araçlar için iki borulu amortisörlerin bilgisayar destekli tasarım ve sönümleme performansının incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11452/19765 | |
dc.language.iso | tr | |
dc.publisher | Bursa Uludağ Üniversitesi | |
dc.relation.publicationcategory | Tez | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Amortisör valf modellemesi | |
dc.subject | Sönümleme eğrisi | |
dc.subject | Çeyrek taşıt modeli | |
dc.subject | Shock absorber valf modelling | |
dc.subject | Damping curve | |
dc.subject | Quarter car model | |
dc.title | Ticari araçlar için iki borulu amortisörlerin bilgisayar destekli tasarım ve sönümleme performansının incelenmesi | |
dc.title.alternative | Computer aided design of twin tube shock absorbers for commercial vehicles and investigation of damping performance | |
dc.type | masterThesis | |
dspace.entity.type | Publication | |
local.contributor.department | Fen Bilimleri Enstitüsü/Otomotiv Mühendisliği Ana Bilim Dalı |