Publication:
Erikson’un psiko-sosyal gelişim dönemleri teorisi açısından kuşaklararası din eğitimi ve iletişiminin önemi

dc.contributor.buuauthorGürses, İbrahim
dc.contributor.buuauthorKılavuz, M. Akif
dc.contributor.departmentİlahiyat Fakültesi
dc.date.accessioned2021-02-09T11:49:41Z
dc.date.available2021-02-09T11:49:41Z
dc.date.issued2011
dc.description.abstractErikson, insanın psikososyal evreler içerisinde gelişimini devam ettirdiğini ileri sürmektedir. Bu evreler bireyin bilişsel, ahlakî ve dinî gelişiminde ve olgunlaşmasında oldukça etkilidir. Yetişkinler, çocukların içinde bulundukları bu evreleri göz önünde bulundurarak onlarla ilişki kurarlar ise daha sağlıklı sonuçlar elde edebileceklerdir. Erikson’un insanın sekiz çağı teorisi din eğitimi verirken bireylerin ihtiyaçlarına ve içinde bulundukları evrelere dikkat edilmesi gerektiğini vurgulaması bakımından oldukça önemlidir.
dc.description.abstractErikson emphasizes that person keeps on developing in his psychosocial stages. These stages are considerably effective in person’s cognitive, moral and religious development and maturation. By taking into consideration of these stages adults will bring of more fruitful outcomes in their relations with children. Erikson’s pyschosocial stages of development theory is relatively important during religious education in terms of stressing individual necessities and retaining stages that individual is in.
dc.identifier.citationGürses, İ. ve Kılavuz, M. A. (2011). "Erikson’un psiko-sosyal gelişim dönemleri teorisi açısından kuşaklararası din eğitimi ve iletişiminin önemi". Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 20(2), 153-166.
dc.identifier.endpage166
dc.identifier.issn1301-3394
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage153
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/143635
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/16223
dc.identifier.volume20
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectGelişim dönemleri
dc.subjectKuşaklararası din eğitimi
dc.subjectİletişim
dc.subjectDevelopmental stages
dc.subjectIntergenerational religious education
dc.subjectCommunication
dc.titleErikson’un psiko-sosyal gelişim dönemleri teorisi açısından kuşaklararası din eğitimi ve iletişiminin önemi
dc.title.alternativeThe importance of ıntergenerational religious education and communication in terms of psychological developmental stages theory of Erikson
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentİlahiyat Fakültesi

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
20_2_7.pdf
Size:
378.49 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: