Publication:
Kendinden takviyeli polipropilen esaslı termoplastik kompozit levhalarda delik etkisinin deneysel ve sayısal olarak incelenmesi

dc.contributor.advisorYazıcı, Murat
dc.contributor.authorKurtuluş, Orhan
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentOtomotiv Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.date.accessioned2020-05-11T12:28:34Z
dc.date.available2020-05-11T12:28:34Z
dc.date.issued2017
dc.description.abstractOtomotiv endüstrisi için ağırlık azaltma çalışmalarına yönelik yapılan araştırmalar son yıllarda kompozit malzemeleri ön plana çıkarmıştır. CO2 salınımına getirilen yasal sınırlamalar nedeniyle özellikle otomotiv endüstrisinde özgül mukavemet, şekil verilebilirlik, hafiflik ve geri dönüşüm yetenekleri ile ağırlık azaltmak ve gerekli mekanik özellikleri karşılamak amacıyla termoplastik matrisli kompozitler kullanılmaya başlamıştır. Kendinden takviyeli termoplastik kompozitler ise %100 geri dönüşüm yeteneği ve darbe dayanımlarının yüksek olması nedeniyle, kompozit malzemelerin özel bir alanını oluşturmaktadır. Bu tez çalışmasında, laminasyon yöntemiyle üretilmiş kendinden takviyeli polipropilen esaslı termoplastik kompozit plakaların çekme ve kayma deneyleri yapılmıştır. Daha sonra delik etkisini incelemek için, kompozit plakalara ASTM standardına göre delik açılmış ve çekme deneyleri tekrarlanmıştır. Deney sonuçlarını incelemek ve kıyaslamak için Abaqus yazılımında kompozit plakaların analizleri yapılmıştır.
dc.description.abstractResearches on weight reduction for the automotive industry have been focused on composite materials in recent years. Due to the legal restrictions on CO2 emissions, thermoplastic matrix composites are now being used especially in the automotive industry to reduce weight with specific strength, formability, lightness and recycling capabilities and to meet the required mechanical features. Self-reinforced thermoplastic composites constitute a special area of composite materials thanks to their 100% recyclability and high resistance against impact.conditions.In this thesis paper, tensile and shear tests were conducted for self-reinforced polypropylene based thermoplastic composite plates produced by lamination method. Then, the composite plates were drilled according to the ASTM standard in order to determine the open hole-effect and the tensile tests were repeated. Composite plates were analyzed in Abaqus software in order to examine and compare the results of the experiments.
dc.description.sponsorshipRollmech Automotive Anonim Şirketi
dc.description.sponsorshipMaysan Mando Otomotiv Parçaları Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi
dc.format.extentIX, 77 sayfa
dc.identifier.citationKurtuluş, O. (2017). Kendinden takviyeli polipropilen esaslı termoplastik kompozit levhalarda delik etkisinin deneysel ve sayısal olarak incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/10666
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectKendinden takviyeli termoplastik kompozit malzemeler
dc.subjectSonlu elemanlar yöntemi
dc.subjectDelik etkisi
dc.subjectMekanik özellikler
dc.subjectSelf reinforced thermoplastic composite materials
dc.subjectFinite element method
dc.subjectOpen-hole effect
dc.subjectMechanical properties
dc.titleKendinden takviyeli polipropilen esaslı termoplastik kompozit levhalarda delik etkisinin deneysel ve sayısal olarak incelenmesi
dc.title.alternativeExperimental and numerical investigation of the open-hole effect on self reinforced polypropylene based thermoplastic composite laminates
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü/Otomotiv Mühendisliği Ana Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
470608.pdf
Size:
3.26 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: