Publication:
Endüstriyel pazarlamada fiyatlandırma mitleri üzerine betimsel bir araştırma

dc.contributor.buuauthorTepe, Recep
dc.contributor.buuauthorTaşkın, Çağatan
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentİşletme Bölümü
dc.date.accessioned2021-04-15T07:51:30Z
dc.date.available2021-04-15T07:51:30Z
dc.date.issued2020-09-07
dc.descriptionBu makale, Recep Tepe’nin Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Ana Bilim Dalında 2020 yılında tamamladığı “Endüstriyel Pazarlarda Fiyatlandırma Kararlarının Belirleyicileri: Otomotiv Yan Sanayi Sektöründe Bir Araştırma” başlıklı doktora tezinden üretilmiştir.
dc.description.abstractİşletmelerin kârlılıklarını arttırmanın yollarından biri de fiyatlandırmaların doğru bir şekilde yapılmasıdır. Fiyat aynı zamanda etkili bir rekabet aracı olarak kullanılabilir. Pazarlama karmasında bulunan diğer unsurlar ile karşılaştırıldığında fiyatın gelir getirici yönü vardır ve aynı zamanda ikna aracı olarak da kullanılabilir. Tüm bu olumlu özelliklerine rağmen fiyat ve fiyatlandırma konusu akademik alanda yeterli ilgiyi görmemektedir. Özellikle endüstriyel fiyatlandırma konusunun pazarlama bakış açısıyla ele alınması hakkında literatür gelişmiş değildir. Bu nedenle de bu durum endüstriyel fiyatlandırmada bazı ön kabullere ve ön yargılara (efsanelere / mitlere) hareket alanı sağlamaktadır. Bu makalenin temel amacı otomotiv yan sanayinde fiyat karar vericilerinin endüstriyel fiyatlandırma ile ilgili literatürde mevcut olan fiyatlandırma mitlerine ilişkin algılarını ölçmek ve betimsel çıkarımlarda bulunmaktır. Araştırmanın ana kütlesi TAYSAD üyesi olan işletmelerin fiyatlandırma konusunda karar veren yöneticileridir. Çalışmada toplamda altı adet fiyatlandırma miti incelenmiş ve sonuçlar değerlendirilmiştir.
dc.description.abstractOne of the ways to increase the profitability of company is pricing correctly. The price also can be used as an effective competitive tool. Compared to other elements in the marketing mix, it has an income generating aspect and can also be used as a persuasion tool. Despite all these positive features, the subject of price and pricing does not get enough interest in the academic field. Especially the industrial pricing literature with marketing perspective is not developed. For this reason, this provides space for some pre-acceptance and prejudices (legends / myths) in industrial pricing. The main purpose of this article is to measure the perceptions of price decision makers in the automotive supplier industry regarding the pricing myths available in the literature on industrial pricing and make descriptive inferences. The universe of the research is the managers of TAYSAD members who decide on pricing. In the study, six pricing myths in total were examined and the results were evaluated.
dc.identifier.citationTepe, R. ve Taşkın, Ç. (2021). "Endüstriyel pazarlamada fiyatlandırma mitleri üzerine betimsel bir araştırma" Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(40),153-182.
dc.identifier.endpage182
dc.identifier.issn1302-2423
dc.identifier.issn2564-6834
dc.identifier.issue40
dc.identifier.startpage153
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1228837
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21550/sosbilder.749818
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/19780
dc.identifier.volume22
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi / Uludağ University Faculty of Arts and Sciences Journal of Social Sciences
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectEndüstriyel fiyatlandırma
dc.subjectIndustrial pricing
dc.subjectFiyatlandırma
dc.subjectFiyatlandırma mitleri
dc.subjectOtomotiv yan sanayi
dc.subjectTAYSAD
dc.subjectPricing
dc.subjectPricing myths
dc.subjectAutomotive supplier industry
dc.titleEndüstriyel pazarlamada fiyatlandırma mitleri üzerine betimsel bir araştırma
dc.title.alternativeA descriptive research on pricing myths in ındustrial marketing
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
local.contributor.departmentİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi/İşletme Bölümü

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
22_40_6.pdf
Size:
781.33 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: