Publication:
Araç yolcu koltuk ayaklarında farklı malzemelerin kullanımının sonlu elemanlar yöntemi ve testler ile mekanik etkisinin karşılaştırılması

dc.contributor.advisorErtan, Rukiye
dc.contributor.authorDüvenci, Ferruh
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentOtomotiv Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.date.accessioned2019-11-03T19:28:13Z
dc.date.available2019-11-03T19:28:13Z
dc.date.issued2017-01-19
dc.description.abstractBu çalışmada, bir ticari araç yolcu koltuğunun ayak malzemesi olarak DP 600 çeliği, Alüminyum alaşımı, Titanyum Gr 2 alaşımı ve Titanyum Gr 5 alaşımı kullanılması durumları için emniyet kemer çekme regülasyonuna uygunluğu araştırılmıştır. Hafif metal malzeme kullanımıyla bağlantı elemanı olan ayaklar üzerinden ağırlık azaltması yapılması amaçlanmıştır. Mekanik özelliklerini incelemek için dört farklı malzeme için çekme testi yapılmıştır. Çekme testi ile elde edilen gerilme-uzama oranı verilerinden malzeme modeli oluşturulmuştur. Koltuk bağlantı elemanı olan ayakların farklı malzeme kullanılarak regülasyon yükleri altında durumu incelenmiştir. Farklı malzeme modeline göre ayakların ECE R14 emniyet kemer çekme testi uygunluğu sonlu elemanlar analizi ile fiziksel test öncesi analiz edilmiştir. Sonlu elemanlar analizinde uygun bulunan malzeme fiziksel teste tabi tutulmuştur.
dc.description.abstractIn this study, the suitability of a commercial vehicle passenger seat where DP 600 steel, Aluminum alloy, Titanium Gr 2 alloy and Titanium Gr 5 alloy are used as foot material, has been investigated according to safety belt pull regulation. It is aimed to reduce the weight on the legs which are connection elements by using light metal material. Tensile tests were carried out on four different materials to investigate the mechanical properties. The material model was constructed from the tensile-elongation rate data obtained by the tensile test. The condition of the legs with using different materials, which are also seat connection elements, are examined under the regulation loads. The legs that are with different material are analysed according to ECE R14 safety belt tensile test with end-member analysis before physical testing. Material that is suitable in the FEA analysis, are subjected to physical testing.
dc.description.sponsorshipMARTUR
dc.format.extentVIII, 59 sayfa
dc.identifier.citationDüvenci, F. (2017). Araç yolcu koltuk ayaklarında farklı malzemelerin kullanımının sonlu elemanlar yöntemi ve testler ile mekanik etkisinin karşılaştırılması. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/1348
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectEmniyet kemer çekme
dc.subjectMekanik özellikler
dc.subjectYolcu koltuğu
dc.subjectSonlu elemanlar analizi
dc.subjectSafety belt pull
dc.subjectMechanical properties
dc.subjectPassenger seat
dc.subjectFinite element analysis
dc.titleAraç yolcu koltuk ayaklarında farklı malzemelerin kullanımının sonlu elemanlar yöntemi ve testler ile mekanik etkisinin karşılaştırılması
dc.title.alternativeComparison of mechanical effect of different material usage in automotive passenger seat bearing with finite element method and tests
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü/Otomotiv Mühendisliği Ana Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
470572.pdf
Size:
3.95 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: