Publication:
Geri dönüştürülmüş malzemelerle klips tasarım optimizasyonu

dc.contributor.advisorTüfekci, Kenan
dc.contributor.authorŞahin, Tuğçe
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.contributor.orcid0009-0005-4184-1169
dc.date.accessioned2024-10-24T05:40:39Z
dc.date.available2024-10-24T05:40:39Z
dc.date.issued2024-08-08
dc.description.abstractBu çalışmada araç üzerinde bulunan kablo donanım sistemlerinin sabitlenmesinde kullanılan klipslerin tutunma dayanımının iyileştirilmesi amaçlanmıştır. Kablo ve komponentlerinin araç üzerine sabitlenmesinde çeşitli etkenlere dayanım beklentileri vardır. Bu etkenler aracın çalışma durumunda ortaya çıkan titreşime dayanım, son kullanıcının muhtemel olarak uygulayacağı ya da dökeceği çeşitli sıvılara dayanım ve en önemlisi dışarıdan gelecek kuvvetlere karşı oluşturacak olan tutunma dayanımıdır. Yapılan çalışmada tutunma dayanımının iyileştirilmesi üzerinde durulmuştur. Klips tasarımı üzerinde tutunma kuvvetine etki eden parametreler belirlenip optimum tasarım elde edilmiştir. Bu parametrelerin tasarımlar üzerindeki etkinliklerinin belirlenmesi için sonlu elemanlar yöntemiyle sayısal analizler gerçekleştirilmiştir. Analizler piyasada hali hazırda kullanılmakta olan model ile birlikte bu çalışma kapsamında tasarlanan 15 yeni model üzerinde gerçekleştirilmiştir. Geri dönüştürülmüş malzeme ile üç optimum tasarım üzerinde bu analizler tekrarlanarak malzemenin mekanik özelliklerinin tutunma kuvveti üzerine etkileri incelenmiştir. Ayrıca günümüz teknolojilerinde en gelişmiş eklemeli imalat üretim yöntemlerinden olan MJF yöntemi ile tasarımlar için numuneler alınmış ve bu numuneler üzerine takma ve tutma testleri yapılmıştır. MJF teknolojisinin klips üretimi için kullanılabilirliği test edilmiştir.
dc.description.abstractThis study is about the design of clips used to fix cable equipment and components in vehicles. There are expectations of resistance to various factors when fixing cables and components on the vehicle. These factors are resistance to vibration that occurs when the vehicle is operating, resistance to various liquids that the end user will likely apply or spill, and most importantly, resistance to retention against external forces. The study focused on improving retention strength. The parameters affecting the holding force on the clip design were determined. And to determine their effectiveness on these parameters, experimental analyzes were carried out with the help of the finite element method. The aim is to combine the most effective parameters and determine the optimum design. The effects of its properties on retention strength were examined. The usability of optimum designs with the selected recycled material was tested. In addition, samples were taken for the designs using the MJF method, which is one of the most advanced additive manufacturing production methods in today's technologies, and attachment and holding tests were performed on these samples. The usability of MJF technology for clip production has been tested.
dc.format.extentXVII, 68 sayfa
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11452/46969
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectKlips
dc.subjectMJF
dc.subjectÇekme testi
dc.subjectOptimizasyon
dc.subjectPA66
dc.subjectPA12
dc.subjectGeri dönüştürülmüş malzeme
dc.subjectMekanik özellikler
dc.subject3D baskı
dc.subjectToz yataklı eritme işlemi
dc.subjectClip
dc.subjectTensile test
dc.subjectOptimization
dc.subjectRecycled material
dc.subjectMechanical properties
dc.subject3D printing
dc.subjectPowder bed fusion process
dc.titleGeri dönüştürülmüş malzemelerle klips tasarım optimizasyonu
dc.title.alternativeClip design optimization with recycled materials
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü/Makine Mühendisliği Ana Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
Tugce_Sahin.pdf
Size:
2.3 MB
Format:
Adobe Portable Document Format