Yayın: Benchmarking'in işletmelerde uygulama imkan ve sınırları
Dosyalar
Tarih
Kurum Yazarları
Yazarlar
Ükelge, Gökmen
Danışman
Yılmaz, Zekai
Dil
Türü
Yayıncı:
Uludağ Üniversitesi
Dergi Başlığı
Dergi ISSN
Cilt Başlığı
Özet
Yüksek rekabetin yaşandığı günümüz endüstri dünyasında, müşteri ve müşteri memnuniyetine önem veren firmalar yaşamlarını sürdürebilme şansına sahiptirler. Benchmarking en güçlü rakiplere ve endüstride lider olarak tanınan firmalara karşı ürünlerin, hizmetlerin sürekli olarak ölçülmesi sürecidir. Bu çalışmada kısaca benchmarking kavramı açıklandıktan sonra benchmarking süreci incelenmiştir. Çalışmanın son aşamasında uygulamalı bir çalışmaya yer verilmiştir.
In our industrial world where there is so much competition, firms that give importance to customer and customer satisfaction have chance to continue their life. Benchmarking is a process that products, services and practices is continously measured against the firms that are known as a leader in industry. In this study, firstly the term of benchmarking is explained, then benchmarking process is examined. In the last stage, a case study is examined.
In our industrial world where there is so much competition, firms that give importance to customer and customer satisfaction have chance to continue their life. Benchmarking is a process that products, services and practices is continously measured against the firms that are known as a leader in industry. In this study, firstly the term of benchmarking is explained, then benchmarking process is examined. In the last stage, a case study is examined.
Açıklama
Kaynak:
Anahtar Kelimeler:
Konusu
Benchmarking, İşletmeler, Businesses
Alıntı
Ükelge, G. (1997). Benchmarking'in işletmelerde uygulama imkan ve sınırları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
