Publication: Benchmarking'in işletmelerde uygulama imkan ve sınırları
Files
Date
Authors
Authors
Ükelge, Gökmen
Advisor
Yılmaz, Zekai
Language
Type
Publisher:
Uludağ Üniversitesi
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
Yüksek rekabetin yaşandığı günümüz endüstri dünyasında, müşteri ve müşteri memnuniyetine önem veren firmalar yaşamlarını sürdürebilme şansına sahiptirler. Benchmarking en güçlü rakiplere ve endüstride lider olarak tanınan firmalara karşı ürünlerin, hizmetlerin sürekli olarak ölçülmesi sürecidir. Bu çalışmada kısaca benchmarking kavramı açıklandıktan sonra benchmarking süreci incelenmiştir. Çalışmanın son aşamasında uygulamalı bir çalışmaya yer verilmiştir.
In our industrial world where there is so much competition, firms that give importance to customer and customer satisfaction have chance to continue their life. Benchmarking is a process that products, services and practices is continously measured against the firms that are known as a leader in industry. In this study, firstly the term of benchmarking is explained, then benchmarking process is examined. In the last stage, a case study is examined.
In our industrial world where there is so much competition, firms that give importance to customer and customer satisfaction have chance to continue their life. Benchmarking is a process that products, services and practices is continously measured against the firms that are known as a leader in industry. In this study, firstly the term of benchmarking is explained, then benchmarking process is examined. In the last stage, a case study is examined.
Description
Source:
Keywords:
Keywords
Benchmarking, İşletmeler, Businesses
Citation
Ükelge, G. (1997). Benchmarking'in işletmelerde uygulama imkan ve sınırları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.