Publication:
Tezsiz yüksek lisans programının öğrencilerin öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarına etkisi

dc.contributor.buuauthorYüksel, Sedat
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesi
dc.date.accessioned2020-06-01T05:46:51Z
dc.date.available2020-06-01T05:46:51Z
dc.date.issued2004
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı tezsiz yüksek lisans programının öğrencilerin öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarına etkisini tespit etmektir. Araştırma Uludağ Üniversitesi tezsiz yüksek lisans programı öğrencileri üzerinde yapılmıştır. Öğrencilere tezsiz yüksek lisans programına başlarken ve mezun olurken “Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutum Ölçeği” uygulanmıştır. Sonuçta, tezsiz yüksek lisans programına girişte, öğrencilerin öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarının yüksek olduğu ve bu programın öğrencilerin öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarına bir etkisinin olmadığı belirlenmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the effects of the non-thesis master’s program on students' attitudes towards the teaching profession. This study was conducted on students in the non- thesis masters program at Uludag University. Students were given the test "Attitude Scale for the Teaching Profession" before entering and after finishing the non-thesis masters program. It was found that there is no significant difference between these two test results which means that this non-thesis masters program did not affect the students' attitudes towards teaching profession.
dc.identifier.citationYüksel, S. (2004). "Tezsiz yüksek lisans programının öğrencilerin öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarına etkisi". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 17(2), 355-379.
dc.identifier.endpage379
dc.identifier.issn2667-6788
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage355
dc.identifier.urihttp://static.dergipark.org.tr/article-download/imported/5000152302/5000138111.pdf?
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/10940
dc.identifier.volume17
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Education
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectÖğretmenlik mesleği
dc.subjectÖğretmenlik tutumu
dc.subjectTezsiz yüksek lisans öğrencileri
dc.subjectNon-thesis master’s program
dc.subjectTeacher attitude
dc.subjectTeaching profession
dc.titleTezsiz yüksek lisans programının öğrencilerin öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumlarına etkisi
dc.title.alternativeThe effects of the non-thesis master’s program on students' attitudes towards the teaching profession
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Fakültesi

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
17_2_15.pdf
Size:
241.75 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: