Publication:
Kültürel bir meta olarak müzik: 90'lar sonrası pop müzik örneği

dc.contributor.advisorKeskin, İbrahim
dc.contributor.authorKuçlu, Esra
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentSosyoloji Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentSosyoloji Bilim Dalı
dc.date.accessioned2021-01-08T07:46:43Z
dc.date.available2021-01-08T07:46:43Z
dc.date.issued2020-03-05
dc.description.abstractBu metin sosyal bilimlerde yer alan müzik'in neliğine ilişkin bir ihtilaftan doğar. Dolayısıyla bu tez öncelikle müzik hakkında, ve daha sonra müziğin modern toplumdaki konumu hakkında bir tezdir. Bunun için öncelikle bu müzik anlayışını doğuran düşünceyi ele alır. Düşüncenin dönüşümünün istikametini tespite çalışır. Ve aynı şekilde bu dönüşümün müziği nasıl dönüştürdüğünü tespit etmeye çalışır. Bunun için ilk olarak, müzik sosyolojisinin kurucu düşünürlerinin —Weber, Adorno, Simmel— görüşlerini ele alır. Bütün bu görüşlerden hareketle bu tez müziğin çağdaş konumunun bir "meta" düzeyine indirgendiğini ileri sürer. Bu doğrultuda tarihe yönelir ve farklı zamanlarda ve farklı kültürlerde müzik anlayışlarını ele alır. Bunda popüler kültürün etkilerini araştırır. Bu minvalde temel bir sorgulamayı geliştirir: Müzik'in popüler versiyonu, müziğin estetik değerini ne yönde etkilemiştir.
dc.description.abstractThis text arises from an controversy about what is music. Therefore, this thesis is primarily a text about the music then, it is a text about the position of music in modern society. Thus, this text considers the thought which lead to this kind of music. It tries to determine the direction of the transformation of the thought. In this same way, it tries to determine how the current transformation transforms the music. In this manner, this text firtsly, examines the thoughts of the founder of music sociology —Weber, Adorno, Simmel—. From this viewpoint, this thesis asserts that the contemporary position of music is reduced to a "commodity" level. In this direction, it turns to history and deals with music at different times and cultures.In this way, it develops a basic query: How has the popular version of Music influenced the aesthetic value of music?
dc.format.extentVIII, 87 sayfa
dc.identifier.citationKuçlu, E. (2020). Kültürel bir meta olarak müzik: 90'lar sonrası pop müzik örneği. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/14866
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectMüzik
dc.subjectDüşünce
dc.subjectMetalaşma
dc.subjectPopüler
dc.subjectEstetik
dc.subjectMusic
dc.subjectThinking
dc.subjectCommodity
dc.subjectPopular
dc.subjectAesthetic
dc.titleKültürel bir meta olarak müzik: 90'lar sonrası pop müzik örneği
dc.title.alternativeMusic as a cultural commodity: After 90's pop music sample
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü/Sosyoloji Ana Bilim Dalı/Sosyoloji Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
10330668.pdf
Size:
9.52 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: