Publication:
Rotkolu mafsal milinde hasar birikimi modellenmesi

dc.contributor.advisorUğuz, Agah
dc.contributor.authorOka, Sadri Hakan
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.date.accessioned2020-01-29T11:12:34Z
dc.date.available2020-01-29T11:12:34Z
dc.date.issued2002-01-22
dc.description.abstractBu tez çalışmasında rotkollarının araç üzerinde bağlantı noktalarını oluşturan mafsal millerinin deneysel ve hesapsal olarak yorulma analizleri yapılmış olup sonuçlar karşılaştırmalı olarak çeşitli diyagramlar ve resimler yardımı ile yorumlanmıştır. Yapılan deneylerin daha doğru sonuçlar vermesini sağlamak amacıyla mafsal miline önce modal analiz yapılmış, böylece yapının doğal frekansı hesaplanmış, testte uygulanan frekans değerinin yapının doğal frekansının çok altında oluğu saptanmışta. Analiz programı ile yapılan çözümde de aynı sonuçlan elde edebilmek için deneydeki değerleri uygun yük ve frekans değerleri kullanılmıştır. Deneysel olarak yapılan çalışmada daha önceki uygulamalar sonucunda literatüre geçmiş değerlere çok yalan sonuçlar elde edilmiştir.
dc.description.abstractIn this study, fatigue analysis of ball joints which connect the drag link joints to each other on a car system was investigated both theoretically and experimentally. The results thus obtained were shown with the help of computational diagrams and figures. Modal analysis was carried out on ball joint in order to determine if there is an agreement between theoretical and experimantal results. Tha data whcih were obtained from the experiment was lower than the body's natural frequency. The same Load and frequency values were applied so as to verify the same results. And the result which verified from experiments were found similar to welknown results.
dc.format.extentVII, 100 sayfa
dc.identifier.citationOka, S. H. (2002). Rotkolu mafsal milinde hasar birikimi modellenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/7355
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectMafsal mili
dc.subjectSonlu elemanlar yöntemi
dc.subjectWeibull dağılımı
dc.subjectYorulma
dc.subjectYükleme
dc.subjectJoint shaft
dc.subjectFinite element method
dc.subjectWeibull distribution
dc.subjectFatigue
dc.subjectLoading
dc.titleRotkolu mafsal milinde hasar birikimi modellenmesi
dc.title.alternativeFatigue modelling of draglink ball joint
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü/Makine Mühendisliği Ana Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
128455.pdf
Size:
9.71 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: