Yayın:
Özsaygı geliştirme programının lise dokuzuncu sınıf öğrencilerinin özsaygı düzeylerine etkisi

dc.contributor.advisorPeker, Reşat
dc.contributor.authorDoğru, Naime
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentPsikolojik Danışma ve Rehberlik
dc.date.accessioned2020-01-09T07:10:09Z
dc.date.available2020-01-09T07:10:09Z
dc.date.issued2002
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, özsaygı geliştirme programının lise dokuzuncu sınıf öğrencilerinin özsaygı düzeyleri üzerinde etkili olup olmadığını belirlemektir. Yan-deneysel model uygulanan bu araştırmada, 168 lise dokuzuncu sınıf öğrencisine Lise Öğrencileri Özsaygı Envanteri uygulanarak özsaygı düzeyi düşük öğrenciler belirlenmiştir. Tesadüfi örnekleme yöntemi ile 32 öğrenci belirlenerek, 16 öğrenci deney grubuna, 16 öğrenci kontrol grubuna alınmıştır. Deney grubuna katılan deneklere haftada bir gün 90 dakika özsaygı geliştirme programı uygulanmıştır. Kontrol grubundaki deneklere ise bir uygulama yapılmamıştır. Özsaygı geliştirme programının uygulanmasının sonunda deney ve kontrol grubundaki öğrencilere Lise Öğrencileri Özsaygı Envanteri tekrar uygulanmıştır. Veriler, bağımlı ve bağımsız t testi tekniklerinden yararlanılarak çözümlenmiş ve.05 anlamlılık düzeyi esas alınmıştır. Araştırma bulgularının çözümlenmesi sonucunda, deney grubunun ön test ve son test puan farkları ile kontrol grubunun ön test ve son test puan farkları arasındaki fark anlamlı bulunmuştur. Ayrıca deney grubunun ön test ve son test özsaygı puanlan arasındaki fark anlamlı bulunmuştur. Buna karşılık kontrol grubundaki deneklerin ön test ve son test puanlan arasında anlamlı bir fark gözlenmemiştir.
dc.description.abstractThe purpose of this study was to investigate the effect of "A Self-Esteem Enrichment Program" on the self esteem level of ninth grade high school students. The subjects were 32 (16 treatment group, 16 non-treatment group) ninth grade high school students in Bursa. A quasi-experimental design with a treatment and non- treament group was used to investigate the efiectivness of "A Self-esteem Enrichment Program". "High School Students' Self-Esteem Inventory" was given to 168 ninth grade students in order to determine self-esteem level of the subjects (pre test). 32 subjects, who were identified as having low self-esteem scores were randomly assigned to treatment group (n=16) and non-treatment group (n=16). "A Self-esteem Enrichment Program" was introduced to treatment group subjects' over a period of 10 sessions. The sessions were held once a week and lasted 90 minutes. Non-treatment group received no application at all. Dependent and independent t-tests were used to analyze the data and.05 level of significance was used. After ten session treatment, the treatment and non-treatment group were given High School Students' Self Esteem Inventory again (post test). The main finding of the study was that treatment group gain scores were significantly higher than non-treatment group gain scores at.05 level. Other findings were that: 1. Pre test-post test scores of treatment group on high school students' self-esteem inventory were significant at.05 level. 2. Non-treatment group Pre test-post test scores on high school students' self- esteem inventory were not significant at.
dc.format.extentVI, 132 sayfa
dc.identifier.citationDoğru, N. (2002). Özsaygı geliştirme programının lise dokuzuncu sınıf öğrencilerinin özsaygı düzeylerine etkisi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/5549
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectÖzsaygı
dc.subjectÖzsaygı geliştirme programı
dc.subjectLise dokuzuncu sınıf öğrencileri
dc.subjectSelf-esteem
dc.subjectSelf-esteem enrichment program
dc.subjectNinth grade high school students
dc.titleÖzsaygı geliştirme programının lise dokuzuncu sınıf öğrencilerinin özsaygı düzeylerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of self-esteem development program on the self-esteem levels of ninth grade students
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü/Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı/Psikolojik Danışma ve Rehberlik

Dosyalar

Orijinal seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Placeholder
Ad:
113000.pdf
Boyut:
5.83 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Açıklama

Lisanslı seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Placeholder
Ad:
license.txt
Boyut:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama