Publication:
Araç süspansiyon parametrelerinin kontrolü için model geliştirilmesi

dc.contributor.advisorÖztürk, Ferruh
dc.contributor.authorYunus, İlhan
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentOtomotiv Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.date.accessioned2019-11-14T12:35:49Z
dc.date.available2019-11-14T12:35:49Z
dc.date.issued2016-07-18
dc.description.abstractSon yıllarda yaşanan elektronik alandaki gelişmeler sayesinde daha konforlu daha verimli daha akıllı sistemler geliştirilmeye ve endüstride uygulanmaya başlanmıştır. Önümüzdeki yıllarda da bu durumun kendini katlayarak devam edeceğini öngörmek yanlış olmaz. Otomobil teknolojileri de bu gelişimden etkilenmekte ve sistemlerinin birçoğunda elektronik alandaki bu gelişmelerin izlerini taşımaktadır. Aktif ve yarı aktif süspansiyon sistemleri bu örneklerdendir. Bu tez çalışmasında süspansiyon sisteminin matematiksel modeli Matlab&Simulink ortamında kurularak, PID ve LQR gibi sistemi aktif şekilde kontrol eden ve bunlara gözleyicinin de eklendiği algoritmalar geliştirilerek, sistemin davranışı çeşitli yol şartlarında simüle edilmiş ve kazanılabilecek faydalar ortaya konmaya çalışılmıştır.
dc.description.abstractIn recent years within developments in electronics more comfortable, more productive intelligent systems has started to be developed and applied in industry. In the coming years to predict the situation will continue to fold itself and increasingly rise is not wrong. The Automotive technology are also being affected by these developments and holding the sign of this fashion in many electronic systems. Active and semi-active suspension systems can be one of the example of these systems. In this thesis, suspension mathematical models was built in Matlab&Simulink environment and active suspension algorithms such as PID and LQR developed and observer of algorithms that are added in. the system behavior under various road conditions were simulated to demonstrate the benefits of the control algorithms.
dc.format.extentIX, 37 sayfa
dc.identifier.citationYunus, İ. (2016). Araç süspansiyon parametrelerinin kontrolü için model geliştirilmesi. Yayınlanmamış yüksek lisasn tezi. Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/1639
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectAktif süspansiyon sistemleri
dc.subjectPID
dc.subjectSüspansiyon optimal kontrol LQR
dc.subjectGözleyici tasarımı
dc.subjectActive suspension systems
dc.subjectSuspension optimal control LQR
dc.subjectObserver design
dc.titleAraç süspansiyon parametrelerinin kontrolü için model geliştirilmesi
dc.title.alternativeDevelopment of model for vehicle suspension parameters control
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü/Otomotiv Mühendisliği Ana Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
459186.pdf
Size:
1.44 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: