Yayın:
Elektrikli taşıt araçlarında kullanılan lityum-iyon bataryaların modellenmesi ve benzetimi

dc.contributor.advisorYüksel, İbrahim
dc.contributor.authorSayın, Ali Abdullah
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.date.accessioned2020-03-09T10:14:43Z
dc.date.available2020-03-09T10:14:43Z
dc.date.issued2011
dc.description.abstractBu tez çalışmasında li-iyon bataryanın modellenmesi ve modellenen sistem üzerinde benzetimlerin yapılarak, özellikle batarya yönetim sistemi ve özel olarak da dengeleme sistemi denetim stratejilerinin ortaya konması hedeflenmiştir. Bu doğrultuda öncelikle var olan farklı elektrikli araç mimarileri ve alt sistemleri incelenmiştir. Bu alt sistemlerden en önemlisi ve karmaşığı olan bataryaların, karakteristikleri ile ilgili daha detaylı bilgilere yer verilmiştir. Tez çalışmasına konu olan endüstriyel bir projede, enerji kaynağı olarak li-iyon batarya kullanılmıştır. Li-iyon bataryayı denetleyecek sistemin denetim stratejilerinin belirlenmesi ve dinamik davranışının kestirilebilmesi için gerekli olan matematiksel model tasarlanmıştır. Bu model kullanılarak benzetimler yapılmış, elde edilen çıktılar ile batarya hücresi dengeleme stratejisi geliştirilmiştir.
dc.description.abstractThe objective of this thesis is to develop the battery management system control strategies, particularly cell balancing, by setting up a li-ion battery model and realizing several simulations on the model. In order to accomplish this objective different kind of electric vehicle architectures and their subsystems have been researched. The characteristics of the batteries are much more detailed because of their distinctive importance and complexity comparing to the other subsystems. The subject of this study is an industrial project whereas a li-ion battery has been chosen as the energy source. A mathematical model of the battery has been obtained to predict dynamic behavior of battery and to define the control strategies of battery management system. In conclusion, cell balancing strategies have been identified based on the simulation results gathered from this battery model.
dc.format.extentX, 113 sayfa
dc.identifier.citationSayın, A. A. (2011). Elektrikli taşıt araçlarında kullanılan lityum-iyon bataryaların modellenmesi ve benzetimi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/9937
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.relation.tubitak3100471 nolu Proje
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectElectric vehicles
dc.subjectBattery management systems
dc.subjectLi-ion battery modeling
dc.subjectCell balancing
dc.subjectElektrikli araç
dc.subjectBatarya yönetim sistemi
dc.subjectBatarya modelleme
dc.subjectHücre dengeleme
dc.titleElektrikli taşıt araçlarında kullanılan lityum-iyon bataryaların modellenmesi ve benzetimi
dc.title.alternativeModeling and simulation of electric vehicles' lithium-ion battery
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü/Makine Mühendisliği Ana Bilim Dalı

Dosyalar

Orijinal seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Küçük Resim
Ad:
307015.pdf
Boyut:
12 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Açıklama

Lisanslı seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Placeholder
Ad:
license.txt
Boyut:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama