Publication:
Öğretmen ve öğrencilerin gösterdikleri davranışların kaliteli eğitim açısından değerlendirilmesi (Denetçi görüşleri)

dc.contributor.buuauthorGökçe, Feyyat
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesi
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Bölümü
dc.date.accessioned2020-08-18T07:17:41Z
dc.date.available2020-08-18T07:17:41Z
dc.date.issued2010-08-01
dc.description.abstractKaliteli eğitim, kaliteli yaşam için gereksinim duyulan bilgi ve becerilerin kazanılmasında etkili bir araçtır. Kaliteli eğitimde öğrenme-öğretme sürecinde gösterilen davranışlar büyük önem taşır. Bu araştırma, ilköğretim okullarında öğrenci ve öğretmen davranışlarının kaliteli eğitime olan etkisini ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaç için İstanbul ve Ankara illerinde görevli 334 ilköğretim denetçisinin görüşlerine başvurulmuştur. Araştırmada 1993’te İngiltere Eğitim Standartları Bürosu (OFSTED) tarafından geliştirilen “Kaliteli Öğrenme ve Kaliteli Öğretme” ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın sonucuna göre, denetçiler kaliteli eğitim için öğretmen ve öğrencilerin öğrenme çabalarını yeterli bulmamaktadırlar. Araştırmaya katılan denetçilerin görüşlerinin görev yerlerine göre değişmediği bulgusuna ulaşılmıştır. Bu sonuçlara göre, araştırmanın yapıldığı okullardaki öğretmen ve öğrencilerin çabalarının kaliteli bir eğitim için yeterli olmadığı şeklinde bir değerlendirmeye gidilebilir. Buradan hareketle öğrenme ve öğretme sürecini bir bütün olarak gören ve buna göre ortak çaba gösteren öğrenci, öğretmen, denetçi ve yöneticilerden oluşturulmuş bir eğitim ortamına gereksinim duyulduğu söylenebilir.
dc.description.abstractQuality education is an effective instrument to acquire the knowledge and skills for a quality life. Behaviour in teaching-learning processes is crucially important for it. This study was conducted to investigate the effects of elementary school teachers and students’ behaviour on quality education. 334 supervisors in Istanbul and Ankara were asked for their views. The Quality Learning and Teaching Scale developed by OFSTED was used. The results suggest that the supervisors find teachers and students’ efforts inadequate for quality education. Their views did not change according to the places. Considering the results, it can be concluded that we need an educational environment with students, teachers, supervisors and directors considering teaching and learning processes as a whole and working according to that.
dc.identifier.citationGökçe, F. (2010). “Öğretmen ve öğrencilerin gösterdikleri davranışların kaliteli eğitim açısından değerlendirilmesi (Denetçi görüşleri)”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 23(2), 415-432.
dc.identifier.endpage432
dc.identifier.issn2667-6788
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage415
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/153414
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/12302
dc.identifier.volume23
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Education
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectKaliteli eğitim
dc.subjectKalite
dc.subjectÖğrenme
dc.subjectÖğretme
dc.subjectİlköğretim
dc.subjectDenetçi
dc.subjectQuality education
dc.subjectQuality
dc.subjectLearning
dc.subjectTeaching
dc.subjectElementary education
dc.subjectSupervisor
dc.titleÖğretmen ve öğrencilerin gösterdikleri davranışların kaliteli eğitim açısından değerlendirilmesi (Denetçi görüşleri)
dc.title.alternativeThe evaluation of teachers and students’ behaviour in terms of quality education (Supervisors’ views)
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Fakültesi/Eğitim Bilimleri Bölümü

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
23_2_3.pdf
Size:
297.29 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: