Yayın:
Eğitim sürecinde denetim-verimlilik ilişkisi ve Polis Meslek Yüksekokulunda bir uygulama

dc.contributor.advisorAstarlıoğlu, Sabri
dc.contributor.authorÇiçekli, Vadi
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.date.accessioned2020-01-13T12:17:17Z
dc.date.available2020-01-13T12:17:17Z
dc.date.issued2002
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Polis Meslek Yüksekokullarında yapılacak olan denetimlerin, eğitimde verimliliğe ne yönde katkı sağlayacağının ortaya konulmasıdır. Araştırmanın örneklemi, Erzincan Polis Meslek Yüksekokulunda görevli 28 Öğretim Görevlisinden oluşmaktadır. Bu araştırmada, araştırmacı tarafından geliştirilen bir anketle elde edilen veriler, istatistiksel biçimde analiz edilmiştir. Denetimin ilkeleri ve denetçiler konusunda bir değerlendirmeye gidilmiş, yapılan anket sonucunda, denetçilerin denetimin ilkelerine uyma konusunda kısmen yeterli oldukları anlaşılmıştır. Mesleki eğitimi haliyle önemseyip eğitimin genel ve özel amaçlarında belirlenen Eğitimin İlkelerini dikkate almadıkları, Öğretim Görevlilerinin görüşlerine başvurmadıkları belirlenmiştir. Denetimin eksik ve yetersizliklerinin standarda ve nesnel yöntemlere bağlanması gerektiği; yapılan genel denetimlerin eğitimin verimliliğinden çok, kanun, tüzük ve yönetmelik hükümlerine uyulup uyulmadığının belirlenmesiyle sınırlı kaldığı gözlemlenmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this research is to put forward the kind of contribution of the supervision in Police Community Colleges to productivity in education. The exemplary of the research consists of 28 lecturers working in Erzincan Police Community College. In this research, the data acquired by a questionnaire developed by the researcher have been analyzed statistically. Principles of the supervision and supervisors have been evaluated. As a consequence of the questionnaire, İt has been understood that supervisors are partially adequate on complying with principles of the supervision. It has been observed that as a matter of course attaching importance to professional education, supervisors ignore the principles of the education denned in general and private aims of education and they don't consult the lecturers, with the lecturers. It has been defined that inadequacy and deficiency of the supervision should be standardized and impoved by objective methods. General supervisions have been observed to be limited to define whether laws, regulations and bylaws are applied rather than defining the productivity in education.
dc.format.extentX, 126 sayfa
dc.identifier.citationÇiçekli, V. (2002). Eğitim sürecinde denetim-verimlilik ilişkisi ve Polis Meslek Yüksekokulunda bir uygulama. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/5836
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectDenetim
dc.subjectEğitim
dc.subjectMesleki eğitim
dc.subjectPolis okulları
dc.subjectToplam kalite yönetimi
dc.subjectVerimlilik
dc.subjectÖlçme-değerlendirme
dc.subjectControl
dc.subjectEducation
dc.subjectVocational education
dc.subjectPolice schools
dc.subjectTotal quality management
dc.subjectProductivity
dc.subjectMeasurement and evaluation
dc.titleEğitim sürecinde denetim-verimlilik ilişkisi ve Polis Meslek Yüksekokulunda bir uygulama
dc.title.alternativeControl-efficiency relationship in the education process and an application in the Police Vocational College
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü/İşletme Ana Bilim Dalı

Dosyalar

Orijinal seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Placeholder
Ad:
113037.pdf
Boyut:
5.33 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Açıklama

Lisanslı seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Placeholder
Ad:
license.txt
Boyut:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama