Yayın:
İndividualizm, personality and culture in Gökalpian thought from the perspective of educational sociology

Küçük Resim

Tarih

Akademik Birimler

Kurum Yazarları

Anar, Suat

Yazarlar

Danışman

Dil

Türü

Yayıncı:

Uludağ Üniversitesi

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Özet

This article copes with Gökalp's sociological explanations about individuality and personality. Those concepts have been very valuable to evaluate an educational decisions in a cultural settings. Thus, the differentiation of those concepts have been explored in order to enlighten how collective consciousness has become influential on the members of society. And, the concluding remarks have been drawn and, outcomes of those were examined to contribute educational sociology.
Bu makalede Ziya Gökalp'in bireycilik ve kişilik ayrımının kavramsal temelleri, O'nun düşünce eksenini oluşturan kültür ve medeniyet ikilemi açısından analiz edilmektedir. Bu kavramlar ile eğitime dayalı tercih ve kararların kültürel ortamla ilişkisi de analiz edilerek: bireyin toplumun bilinçli bir üyesi haline gelişi, kişilik ve kültür bütünleşmesi üzerinde durulmakta, sonuçlar eğitim sosyolojisi açısından değerlendirilmektedir.

Açıklama

Kaynak:

Anahtar Kelimeler:

Konusu

Eğitim sosyolojisi, Gökalpçi

Alıntı

Anar, S. (1989). "İndividualizm, personality and culture in Gökalpian thought from the perspective of educational sociology". Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 109-114.

Koleksiyonlar

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

3

Views

41

Downloads