Publication:
A summary of normative beliefs and behaviors as cultural barriers to international marketing communication

dc.contributor.buuauthorTürtat, Ş. Bülent
dc.contributor.departmentİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
dc.date.accessioned2021-06-16T10:08:58Z
dc.date.available2021-06-16T10:08:58Z
dc.date.issued1984
dc.description.abstractThe subject of international marketing communication encompasses many facets. Communication is a major part of marketing activities. By our definition, international marketing communication is usually cross-cultural communication that is, communication between a person in one culture and a person or persons in another culture. However, international marketing communication is not synonymous with cross-cultural communication. In fact, it is possible that insofar as culturaL differences occur within a single nation, advertising within that nation might also be cross-cultural in varying degrees. For example, at least 14 major languages are spoken in lndia; and, since language is an important part of the culture, cross-cultural communication can occur within the political boundaries of a single nation.
dc.description.abstractUluslararası pazarlama iletişim süreci içinde taraflar açısından normatif inançlar ve davranışların nasıl ve neden engel oluşturdukları özet olarak açıklanmış ve çözüm yollan aranmıştır. Konuya iki ayrı kültür grubundan işadamlarının uluslararası düzeyde pazarlama eyleminin sorunları olarak bakılmıştır. Uluslararası pazarlama iletişim süreci içinde kültür olgusunun önemi vurgulanmıştır. C.H. Triandis'e göre (1972), uluslararası pazarlama eylemi içinde farklı kültür grubundan gelen işadamlarının kendi kültür grubu diğerleri tarafından "subjektif kültür" olarak algılanmaktadır. Uluslararası pazarlama iletişim süreci tarafların normatif inançları ve davranışları ile etkilenmektedir. Çünkü, farklı kültür gruplarından geldikleri için tarafların normatif inançları ve davranışları iletişim süreci içinde "yanlış", "eksik" ve "olumsuz" yönde algılanmakta ve yorumlanmaktadır. Böylece, taraflar arasında uluslararası düzeyde pazarlama iletişimi kopar. Bu nedenle, daha "etkili" ve "verimli" iletişim akımının sağlanabilmesi için davranış bilimleri açısından türlü çözüm yollan ve yöntemleri aranmaya çalışılmıştır. Bunlar arasında C.H. Triandis'in (1976) "isomorphic attributions" ve Miller, Nunnally ve Wackman'm (1975) "Awareness Wheel" yaklaşımları da yer almaktadır.
dc.identifier.citationTürtat, Ş. B. (1984). "A summary of normative beliefs and beha viors as cultural barriers to international marketing communication". Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(1), 167-171.
dc.identifier.endpage171
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage167
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/20617
dc.identifier.volume5
dc.language.isoen
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectInternational marketing
dc.subjectCultural barriers
dc.subjectCommunication
dc.subjectNormative beliefs and behaviors
dc.subjectUluslararası pazarlama
dc.subjectNormatif inançlar ve davranışlar
dc.subjectKültürel engeller
dc.titleA summary of normative beliefs and behaviors as cultural barriers to international marketing communication
dc.title.alternativeUluslararası pazarlama iletişiminde kültürel engeller olarak normatif inançlar ve davranışlar: Bir özet
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentİktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
5_1_16.pdf
Size:
1.2 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: