Yayın:
A summary of normative beliefs and behaviors as cultural barriers to international marketing communication

Küçük Resim

Tarih

Akademik Birimler

Kurum Yazarları

Türtat, Ş. Bülent

Yazarlar

Danışman

Dil

Türü

Yayıncı:

Uludağ Üniversitesi

Dergi Başlığı

Dergi ISSN

Cilt Başlığı

Özet

The subject of international marketing communication encompasses many facets. Communication is a major part of marketing activities. By our definition, international marketing communication is usually cross-cultural communication that is, communication between a person in one culture and a person or persons in another culture. However, international marketing communication is not synonymous with cross-cultural communication. In fact, it is possible that insofar as culturaL differences occur within a single nation, advertising within that nation might also be cross-cultural in varying degrees. For example, at least 14 major languages are spoken in lndia; and, since language is an important part of the culture, cross-cultural communication can occur within the political boundaries of a single nation.
Uluslararası pazarlama iletişim süreci içinde taraflar açısından normatif inançlar ve davranışların nasıl ve neden engel oluşturdukları özet olarak açıklanmış ve çözüm yollan aranmıştır. Konuya iki ayrı kültür grubundan işadamlarının uluslararası düzeyde pazarlama eyleminin sorunları olarak bakılmıştır. Uluslararası pazarlama iletişim süreci içinde kültür olgusunun önemi vurgulanmıştır. C.H. Triandis'e göre (1972), uluslararası pazarlama eylemi içinde farklı kültür grubundan gelen işadamlarının kendi kültür grubu diğerleri tarafından "subjektif kültür" olarak algılanmaktadır. Uluslararası pazarlama iletişim süreci tarafların normatif inançları ve davranışları ile etkilenmektedir. Çünkü, farklı kültür gruplarından geldikleri için tarafların normatif inançları ve davranışları iletişim süreci içinde "yanlış", "eksik" ve "olumsuz" yönde algılanmakta ve yorumlanmaktadır. Böylece, taraflar arasında uluslararası düzeyde pazarlama iletişimi kopar. Bu nedenle, daha "etkili" ve "verimli" iletişim akımının sağlanabilmesi için davranış bilimleri açısından türlü çözüm yollan ve yöntemleri aranmaya çalışılmıştır. Bunlar arasında C.H. Triandis'in (1976) "isomorphic attributions" ve Miller, Nunnally ve Wackman'm (1975) "Awareness Wheel" yaklaşımları da yer almaktadır.

Açıklama

Kaynak:

Anahtar Kelimeler:

Konusu

International marketing, Cultural barriers, Communication, Normative beliefs and behaviors, Uluslararası pazarlama, Normatif inançlar ve davranışlar, Kültürel engeller

Alıntı

Türtat, Ş. B. (1984). "A summary of normative beliefs and beha viors as cultural barriers to international marketing communication". Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(1), 167-171.

Koleksiyonlar

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

7

Views

35

Downloads