Publication:
Tıp fakültesi öğrencilerinin anatomi uygulamaları hakkındaki görüşleri: Bir geri bildirim örneği

dc.contributor.buuauthorÖzdemir, Senem Turan
dc.contributor.buuauthorCankur, N. Şimşek
dc.contributor.buuauthorKurt, M. Ayberk
dc.contributor.departmentTıp Fakültesi
dc.contributor.departmentAnatomi Ana Bilim Dalı
dc.date.accessioned2021-12-23T12:49:01Z
dc.date.available2021-12-23T12:49:01Z
dc.date.issued2001
dc.description.abstractÖğrenci geri bildirimleri, öğretme öğrenme sürecinde ulaşılan düzeyi belirlemede yaygın uygulama alanı bulan araştırma yöntemlerindendir. Bu çalışmada her biri iki seçenekli, altı sorudan oluşan bir anket formu uygulanarak Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi ikinci sınıf öğrencilerinin iki yıl boyunca katıldıkları anatomi uygulamaları hakkındaki düşüncelerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma kapsamına alman 180 öğrenciden 103 tanesi geri bildirimde bulunmuştur. Çalışmanın sonucunda öğrencilerin uygulama saatlerini % 56,3 'ü oranında yeterli buldukları, % 71,8 oranındaki öğrencinin ise kaynak kitap seçiminde güçlük yaşadığı görülmüştü . Öğrencilerin büyük bölümü uygulama sonunda sözlü sınav yapılmasını benimsemektedir (% 68, 0). Sorumlu öğrenci uygulamasından memnun olmayanların oranı % 57, 3'tür. Ankete katılan bir grup öğrencinin vurguladığı bir nokta da kendilerini doğrudan ilgilendiren bir konuda fikirlerinin alınmasından son derece memnun olmaları . Anket sonucunda ortaya çıkan bir diğer önemli konu ise öğrenci çalışma rehberlerine olan gereksinimdir.
dc.description.abstractOne of the widely used tools in evaluation of the teaching and learning level is student questionnaires. in the present study, it was aimed to obtain the Uludag University Medical Faculty students opinions on the practicals and cadaver dissections during the anatomy and neuroanatomy courses using questionnaires, composed of six true false questions. One hundred and three of 180 students answered and returned the questionnaires. In this study, 56,3 % of the students were satisfied with the total hours of practicals, 71, 8 % had some difficulties in reaching the appropriate reference textbooks. Application of an examination at the end of each practical was approved by the majority of the students (68 %). Fifty seven point three % of the students did not approve the responsible student application in the practicals. In addition, a group of the students acknowledged the application of such a questionnaire on a subject which is directly related to them. Another important result revealed by this study is that the distribution of laboratory handouts prepared for each practical is necessary.
dc.identifier.citationÖzdemir, S. T. vd. (2001). ''Tıp fakültesi öğrencilerinin anatomi uygulamaları hakkındaki görüşleri: Bir geri bildirim örneği''. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, 27(1-2-3), 39-42.
dc.identifier.endpage42
dc.identifier.issn1300-414X
dc.identifier.issue1-2-3
dc.identifier.startpage39
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/23519
dc.identifier.volume27
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Medical Faculty
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectTıp eğitimi
dc.subjectİletişim
dc.subjectGeri bildirim
dc.subjectMedical education
dc.subjectCommunication
dc.subjectQuestionnaire
dc.titleTıp fakültesi öğrencilerinin anatomi uygulamaları hakkındaki görüşleri: Bir geri bildirim örneği
dc.title.alternativeMedical students opinions on anatomy practicals: A questionnaire sample
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentTıp Fakültesi/Anatomi Ana Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
27_1-2-3_7.pdf
Size:
1.41 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: