Yayın:
İş yaşamında yalnızlık algısının örgütsel vatandaşlık davranışı ile ilişkisi ve öğretmenler üzerinde bir uygulama

dc.contributor.advisorKeser, Aşkın
dc.contributor.authorKaraduman, Mustafa
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentÇalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Ana Bilim Dalı
dc.contributor.departmentÇalışma Psikolojisi ve İnsan Kaynakları Bilim Dalı
dc.date.accessioned2019-12-02T08:26:05Z
dc.date.available2019-12-02T08:26:05Z
dc.date.issued2013-06-24
dc.description.abstractBu araştırma öğretmenlerin iş yaşamında yaşadıkları duygusal yalnızlık ile örgütsel vatandaşlık davranışları arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmayı ve bazı demografik değişkenler açısından analizini yapmayı amaçlamıştır. Araştırma kapsamında 2012-2013 öğretim yılında Bursa ili Nilüfer, Osmangazi ve Yıldırım ilçelerinde bulunan ortaöğretim kurumlarında çalışan ve tesadüfi örnekleme yoluyla seçilen toplam 394 öğretmenle görüşülmüştür.Veri toplama aracı olarak anket yöntemi seçilmiştir. Anketin birinci bölümünde demografik veriler, ikinci bölümünde İş Yaşamında Yalnızlık Ölçeği, üçüncü bölümde ise Örgütsel Vatandaşlık Ölçeği bulunmaktadır. Verilerin analizinde ise tanımlayıcı istatistiksel metodlar (frekans, yüzde, standart sapma ve ortalama) kullanılmıştır. Bu araçların yanında bağımsız örneklem t-testi, varyans analizi Anova testi ve Pearson Korelasyonu kullanılmıştır.Yapılmış olan analizler neticesinde öğretmenlerin iş yaşamında yalnızlık algıları arttırça, örgütsel vatandaşlık davranışlarının olumsuz etkilendiği ve tersi yönde hareket ettiği saptanmıştır.
dc.description.abstractThis search is to expose the relationship between emotional loneliness of teachers that they experienced in work-life and behaviour of organizational citizenship and is to analyses ıt in terms of some demographic variables.For the scope of search , in the year of 2012-2013 , the interview are made with the 394 teachers work at education institutions around Bursa provience such as Nilüfer,Osmangazi and Yıldırım. Questionnaire methot is selected as a data collection. In the questionnaire, there are the demographic datas at the first section, the scale of loneliness in work-life at the second the section, and the scale of organizational citizenship at the third section. At the analysis of the data, descriptive statistical methods ( frequency, percentage, standart deviation and average ) are used. Besides of these methods, t-test called independent sample test, Anova test called variance analysis and Pearson Correlation are used. As a result of analyses done, when the perception of loneliness of the teachers in work-life increases, it is determined that organizational citizenship behaviors are effected in negative way and move in opposite way.
dc.format.extentVIII, 100 sayfa
dc.identifier.citationKaraduman, M. (2013). İş yaşamında yalnızlık algısının örgütsel vatandaşlık davranışı ile ilişkisi ve öğretmenler üzerinde bir uygulama. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/2094
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectİş yaşamında yalnızlık
dc.subjectÖrgütsel vatandaşlık
dc.subjectÖğretmen
dc.subjectLoneliness at work-life
dc.subjectOrganizational citizenship
dc.subjectTeachers
dc.titleİş yaşamında yalnızlık algısının örgütsel vatandaşlık davranışı ile ilişkisi ve öğretmenler üzerinde bir uygulama
dc.title.alternativeThe correlation between loneliness at work-life and organizational citizenship and a research on teachers
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü/Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Ana Bilim Dalı/Çalışma Psikolojisi ve İnsan Kaynakları Bilim Dalı

Dosyalar

Orijinal seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Küçük Resim
Ad:
333914.pdf
Boyut:
1.72 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Açıklama

Lisanslı seri

Şimdi gösteriliyor 1 - 1 / 1
Placeholder
Ad:
license.txt
Boyut:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Açıklama