Publication:
Akış geometrisinin yakıt pili performansına etkilerinin deneysel ve numerik olarak incelenmesi

dc.contributor.advisorUmur, Habib
dc.contributor.authorGüreşci, Kumru
dc.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.contributor.orcid0009-0003-7008-3737
dc.date.accessioned2023-10-12T06:28:55Z
dc.date.available2023-10-12T06:28:55Z
dc.date.issued2023
dc.description.abstractBu çalışmada yakıt pili için bir akış tasarımı oluşturulmuştur. Üç boyutlu, dört kanallı serpantin akış alanlı, ara rezervuarlı ve rezervuarsız olmak üzere oluşturulan model ANSYS Fluent yazılımında analiz edilmiş ve karşılaştırılmıştır. Ara rezervuarlı dört kanallı serpantin akış alanlı modeli giriş ve çıkış manifolduna yakın ara rezervuarlardan farklı besleme oranları ile debi takviyesi yapılmış ve güç yoğunlukları incelenmiştir. Ara rezervuarlı dört kanallı serpantin akış alanlı model yüksek güç elde edilen arabesleme oranı ile farklı sıcaklık ve basınç değerlerinde incelenmiştir. Çalışma sonucunda çıkış manifolduna yakın olan ara rezervuar beslemesi girişe yakın olan ara rezervuar beslemesine göre güç çıkışının arttığı gözlenmiştir. Ara rezervuarlı dört kanallı serpantin akış alanlı modelin güç yoğunluğu sıcaklık ve basınçla doğru orantılı olarak arttığı tespit edilmiştir.
dc.description.abstractIn this study, a flow design for the fuel cell was created. The model created with a three-dimensional, four-channel serpentine flow field, with and without a reservoir, was analyzed and compared in ANSYS Fluent software. In the four-channel serpentine flow field model with intermediate reservoirs, flow rate was supplemented with different feed rates from reservoirs close to the inlet and outlet manifolds, and the power densities were examined. The four-channel serpentine flow field model with intermediate reservoir was examined at different temperature and pressure values with the intermediate feed rate to obtain high power. As a result of the study, it was observed that the power output of the intermediate reservoir feed close to the outlet manifold increased compared to the intermediate reservoir feed close to the inlet. It has been determined that the power density of the four-channel serpentine flow field model with reservoir increases in direct proportion to temperature and pressure.
dc.description.sponsorshipYükseköğretim Kurulu (YÖK) - 100/2000
dc.format.extentIX, 72 sayfa
dc.identifier.citationGüreşci, K. (2023). Akış geometrisinin yakıt pili performansına etkilerinin deneysel ve numerik olarak incelenmesi. Yayınlanmamış doktora tezi. Bursa Uludağ Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/34301
dc.language.isotr
dc.publisherBursa Uludağ Üniversitesi
dc.relation.publicationcategoryTez
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPem yakıt pili
dc.subjectBipolar tabaka
dc.subjectHidrojen enerjisi
dc.subjectCFD
dc.subjectSayısal analiz
dc.subjectPem fuel cell
dc.subjectBipolar plate
dc.subjectHydrogen energy
dc.subjectNumerical analysis
dc.titleAkış geometrisinin yakıt pili performansına etkilerinin deneysel ve numerik olarak incelenmesi
dc.title.alternativeNumerical analysis of the effects of flow geometry on fuel cell performance
dc.typedoctoralThesis
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentFen Bilimleri Enstitüsü/Makine Mühendisliği Ana Bilim Dalı

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
Kumru_Güreşci.pdf
Size:
2.08 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: