Publication:
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) Bölümü öğretmen adaylarının biyoloji konularında hazırladıkları projelerin Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımları açısından değerlendirilmesi: Bursa İli örneği

dc.contributor.buuauthorÖzer, Dilek Zeren
dc.contributor.buuauthorÖzkan, Muhlis
dc.contributor.departmentEğitim Fakültesi
dc.contributor.departmentİlköğretim Bölümü
dc.date.accessioned2020-08-19T07:01:57Z
dc.date.available2020-08-19T07:01:57Z
dc.date.issued2010-08-01
dc.description.abstractBu çalışmada, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) Bölümü öğretmen adaylarının Biyoloji Laboratuvarı kapsamında seçtikleri biyoloji konularını, proje tabanlı öğrenme yaklaşımıyla öğrenmelerinin akademik başarılarına etkisi belirlenmiştir. Ayrıca adayların proje oluşturma süreci, proje ürünleri ve bilimsel süreç becerileri değerlendirilmeye çalışılmıştır. Araştırmada tarama ve deneme öncesi modeli birlikte kullanılmış ve öğretmen Adayı Kişisel Bilgi Formu, Biyoloji Başarı Testi, Proje Önerisi Değerlendirme Anketi ile Proje Sunumu Gözlem Çizelgesi olmak üzere dört farklı ölçme aracı kullanılmıştır. Toplanan verilerin analizinde, kolmogorov-smirnov testi, bağımlı gruplarda t-testi, tek yönlü anova testi ve tukey testi kullanılmış ve aritmetik ortalama ( ), standart sapma (s.s), frekans (f), yüzde (%) değerleri hesaplanmıştır. Sonuç olarak; öğretmen adaylarının, biyoloji konularını proje tabanlı öğrenme yöntemi ile öğrenmelerinin akademik başarılarına etkisi olduğu; ancak yüksek düzeyde biyoloji bilgisine sahip grupların proje tabanlı öğrenme yaklaşımını yeterince benimsemediği, orta düzeyde biyoloji bilgisine sahip grupların bu yaklaşımı daha çok benimsedikleri sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractIn this study, the Computer Education and Instructional Technology (CEIT) Department of prospective teachers selected topics on biology. We evaluated if project-based learning approach in teaching biology made an effect on the candidates’ academic achievement, project creation process, the products of the project, and science process skills. In this research survey and pre-trial models was used incorporation, and the data was collected by using four different measuring tools: Candidate Personal Information Form, the Biology Achievement Test, the Survey on Project Proposal, and Project Presentation Observation Scale. We used kolmogorov-smirnov test, one-way ANOVA, t-test -for dependent groups- and tukey test to analyze the data collected. The arithmetic mean ( ), standard deviation (SD), frequency (f), percentage (%) values were calculated. As a result, Projectbased learning approach in teaching biology made an effect on the prospective teachers’ academic achievement. And also, our results indicated that the group which have a high level of knowledge of biology did not adopt the project-based learning approach enough, while mid-level knowledge of biology groups to adopt this approach more efficiently.
dc.identifier.citationÖzer, D.Z. ve Özkan M. (2010). “Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) Bölümü öğretmen adaylarının biyoloji konularında hazırladıkları projelerin Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımları açısından değerlendirilmesi: Bursa İli örneği”. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 23(2), 615-641.
dc.identifier.endpage641
dc.identifier.issn2667-6788
dc.identifier.issue2
dc.identifier.startpage615
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/153424
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11452/12329
dc.identifier.volume23
dc.language.isotr
dc.publisherUludağ Üniversitesi
dc.relation.journalUludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi / Journal of Uludag University Faculty of Education
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectProje tabanlı öğrenme
dc.subjectÖğretmen adayı
dc.subjectBÖTE
dc.subjectBiyoloji
dc.subjectProject based learning
dc.subjectProspective teachers
dc.subjectComputer education and instructional technology
dc.subjectBiology
dc.titleBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) Bölümü öğretmen adaylarının biyoloji konularında hazırladıkları projelerin Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımları açısından değerlendirilmesi: Bursa İli örneği
dc.title.alternativeEvaluation of biology projects prepared by prospective teachers of Computer Education and Instructional Technology (CEIT) Department by using Project Based Learning Approach: A case study of Bursa
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
local.contributor.departmentEğitim Fakültesi/İlköğretim Bölümü

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Thumbnail Image
Name:
23_2_13.pdf
Size:
342.13 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
Description:

License bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Placeholder
Name:
license.txt
Size:
1.71 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: